Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nová Corvette Stingray oficiálně představena

News

14.01.2013

Koncern GM představil sedmou generaci jednoho z nejkultovnějších sportovních vozů všech dob. Nová Corvette Stingray bude lehčí, výkonnější a rychlejší.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Již týdny jsme měli možnost sledovat kousek po kousku odhalování sedmé generace Corvette. Díky několika fotkám jsme si mohli udělat předstvu o přibližném vzhledu, který bude agresivnější, než kdy předtím. Ač si nová Corvette Stingray zachovává tvary typické pro poslední tři generace, přidává i nové designové prvky. Hlavní změnou jsou jistě nová přední a zadní dvětla. Přední světlomety jsou vybaveny LED technologií pro denní svícení a vzdáleně připomínají ty ze současných modelů Ferrari, naopak zadní se nesou v typickém duchu dnešních Chevroletů, mezi které značka Corvette patří.

V duchu tradic i moderny

Zadní partie vůbec patří k tomu nejzajímavějšímu, co Corvette Stingray nabízí. Jakoby useknutá záď odkazuje na model Camaro a připomíná tradici muscle cars ze zlaté éry 60. let. Dominantním prvkem ale zcela jistě jsou čtyři centrální koncovky výfuku.
Interiér je pak oproti exteriéru o poznání střídmější. Automobily pocházející z Ameriky nikdy nebyly vyhlášené přílišným apelem na kvalitu a použité materiály v kabině, nicméně v posledních letech se situace, zdá se, lepší. Z prvních fotek rozhodně nemůžeme posoudit, jestli se toto zlepšení týká i Corvette Stingray, v přpadě tohoto vozu ale rozhoduje spíše to, co se skrývá pod kapotou.

Seznam kapitol

Osmiválec tvrdí muziku

V zámoří naštěstí ještě naplno nepropadli mánii downsizingu, takže se v případě nové Corvette můžeme těšit na osmiválec LT1 o objemu 6,2 litru, který dostal přímé vstřikování, plynule proměnné časování ventilů nebo kompresní poměr 11.5:1. Díky tomu se výkon základní verze pohybuje okolo 336 kW/457 koní, přičemž točivý moment dosahuje hodnoty 609 N.m. Díky redukci hmotnosti a nárůstu výkonu se zrychlení z 0 na 100 km/h  dostalo pod hranici. Velkou novinkou je pak pužití sedmistupňové(!) manuální převodovky Tremec s funkcí automatických meziplynů. Corvette Stingray se tak řadí po bok Porsche 911, které tuto možnost také nabízí.

K dispozici bude také volitelný paket Z51 Performance Package s elektronickou uzávěrkou diferenciálu, třetí generací nastavitelného podvozku Magnetic Ride Control, vylepšeným chlazením a upraveným body kitem, který pomáhá zlepšit jízdní stabilitu ve vyšších rychlostech.

Seznam kapitol

Do prodeje i v Evropě

Do prodeje se Corvette Stingray dostane ve třetí čtvrtletí tohoto roku a vzhledem ke globální prodejní politice většiny automobilových koncernů se na tento model velmi pravděpodobně můžeme oficiálně těšit i my.

Seznam kapitol

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: