Detaily nového Mercedesu třídy C
03.01.2013
Konkurent BMW řady 3 se představí příští březen na autosalonu v Ženevě, ale už teď o něm víme několik exkluzivních detailů.
Současná generace s označením W204 je na trhu již od roku 2007 a i přes to, že stále patří k tomu nejlepšímu mezi prémiovými vozy střední třídy, konkurence nespí. BMW již před delší dobou představilo novou třídu 3 s označením F30, která své konkurence utekla ne o krok, ale spíše o dva, na svou premiéru netrpělivě čeká také nové Infiniti Q50, které bude s Mercedesem sdílet čtyřválcové motory.
Kromě obligátního sedanu a kombi se představí také kupé a nově i kabriolet. Obě dvě posledně zmiňované verze se budou od sedanu a kombi mnohem více lišit, stejně jako v případě BMW, které své dvoudveřové modely dokonce odliší i číselně. Motorová paleta bude zahrnovat zážehový přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru a výkonu 137 kW/186 koní nebo twin-turbo šestiválec o bojemu 3,0 litru, který vyprodukuje 246 kW/334 koní. Pro vrcholnou verzi AMG bude k dispozici nový přeplňovaný osmiválec o objemu 4,0 litru. Vznětové jednotky bude reprezentovat především čtyřválec 2.1, jež bude začínat na 89 kW/121 koních až po verze se 164 kW/223 koňmi. Samozřejmostí bude i šestiválcový diesel.
Některé jednotky budou standardně spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, která bude moci být nahrazena sedmistupňovým automatem, v budoucnu je však v plánu také automatická převodovka s devíti stupni. Kromě konvenčních pohonných jednotek nabídne Mercedes verzi kombinující zážehový motor a elektromotor, jehož akumulátory budou moci být dobíjeny ze zásuvky (tzv. plug-in hybrid). V případě plně nabitých baterií ujede plug-in hybrid třídy C až 29 kilometrů čistě na elektrickou energii.
Nová generace třídy C se do délky natáhne o plných 100 mm na výsledných 4700 mm, o 80 mm se prodlouží také rozvor, který naroste na 2820 mm. Nárůst rozměrů se pozitivně projeví nejen na vnitřím prostoru pro cestující, ale také na větším zavazadelníku, který by měl u sedanu být 485 litrů. Mercedes-Benz třídy C (W205) bude prvním vozem s třícípou hvězdou na kapotě, který použije novou modulární platformu MRA zaručující pohon zadních kol. Základní verze C160 s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,6 litru pak bude vážit méně než 1,4 tuny.