Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi hodlá investovat stovky miliard do vývoje

News

31.12.2012

Německá automobilka plánuje frontální útok na první příčku mezi prémiovými výrobci. V příštích letech totiž hodlá investovat až 13 miliard Euro do vývoje a výroby nových modelů.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Boj o největšího výrobce mezi prémiovými automobilkami začíná být na ostří nože. Všechny tři automobilky, tedy Audi, BMW a Mercedes-Benz, mají obsazeny prakticky všechny hlavní segmenty a rozdíly mezi prodanými automobily jsou v řádech pouhých desetitisíců jednotek. Audi dodnes stojí tak trochu ve stínu, a to zejména v USA, kde vozy se čtyřmi kruhy ještě nemají auru té pravé prémiové značky.

To by se však mělo v budoucnu změnit. Díky zapojení Porsche do struktury koncernu Volkswagen AG můžeme očekávat, že vrcholné modely Audi dostanou konečně pohon zadních kol, který je jedním ze znaků tohoto segmentu. Zatím totiž Audi těžilo zejména z příbuznosti s Volkswagenem, která se do jistých modelů promítala až moc, což bylo některými kritiky automobilce vytýkáno.

V budoucnu by tedy Audi mělo investovat až 13 miliard Euro (327 miliard korun), díky kterým by se měla stát největším výrobcem luxusních aut na světě. Tento primát dřív držel Mercedes, který však po letech slávy musel ustoupit drtivému nástupu BMW. To však získalo prvenství výměnou za dramatický ústup od tradičních prvků. V nabídce, alespoň na evropských trzích, tak už prakticky nenajdeme atmosférický zážehový šestiválec, pohon zadních kol je drcen systémem xDrive, nemluvě o budoucích modelech s pohonem předních kol a přeplňovanými tříválci. Budoucnost v podání Audi bude ve znamení efektivnějších motorů, elektrického pohonu e-tron, alternativních paliv (například e-gas) nebo nižší váhy. Hlavní investice se pak budou týkat mateřského závodu v Ingolstadtu a v Neckarsulmu. Část peněz zamíží také do maďarského Gyoru, činského Foshanu nebo do nové továrny v San José Chiapa v Mexiku.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: