Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nová Octavia – o motorech podrobněji

News

29.12.2012

Pět motorů, osm výkonových verzí. Asi tak by zněla nejstručnější rekapitulace pohonných jednotek pro nejočekávanější mladoboleslavský model. Octavia třetí generace použije nové koncernové motory TSI a TDI s počátečními výkony od 63 do 132 kW.

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Zpočátku se pod přední kapotou nové Octavie objeví 4 benzinové a 4 vznětové motory. V každém případě jde o přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva a 4ventilovou technikou.

Nová řada EA211 s hliníkovým blokem, kompaktnějšími rozměry a nižší hmotností nahrazuje řadu EA111. Nová zážehová srdce jsou lehčí, mají nižší vnitřní tření, dvouokruhový chladicí systém a svod výfukového potrubí integrovaný do hlavy válců. Základní motorizací s přídomkem TSI je 1.2 TSI o výkonu 63 kW a točivém momentu 160 N.m v rozmezí 1400 až 3500 otáček. Tato jednotka pohání přední kola pomocí pětistupňové manuální převodovky a konzumuje v průměru 5,2 l/100 km (119 g CO2/km).

Silnější alternativou bude varianta 1.2 TSI Green tec se 77 kW a 175 N.m. V tomto případě je však použitou o stupeň bohatší manuální převodovky nebo volitelně sedmistupňového dvouspojkového ústrojí DSG. Verze Green tec se vyznačují rekuperací energie z brzdění a systémem Start/Stop. V případě silnější varianty se 77 kW dosahuje spotřeba jen 4,9 l/100 km.

Dalším stupněm v ceníku benzinových jednotek bude 1.4 TSI Green tec se 103 kW a 250 N.m, která je už na papíře jednoznačně naším nejžhavějším tipem na nejvhodnější motor do nové Octavie. I v tomto případě je kromě 6stupňového manuálu k dispozici 7stupňové DSG. S manuálem konzumuje 1.4 TSI pěkných 5,3 l/100 km, přičemž s DSG bude ještě spotřeba o nějakou tu desetinku litru nižší. Agregát váží 106 kg, což je jen o 9 kg více než váží 1.2 TSI.

Do příchodu nejostřejší verze RS bude vrcholem nabídky 1.8 TSI Green tec se 132 kW a 250 N.m, která by si měla dle výrobce vystačit se 5,7 l benzinu na 100 km. Pro tuto verzi se však manuální převodovky nedočkáme a jedinou volbou tudíž bude DSG se sedmi stupni. O RS zatím žádné podrobnější informace nemáme, snad jen, že by měla být rychlejší než Superb 3.6 V6. Bude ale disponovat minimálně 240 koňskými silami a 2litrovým turbomotorem.

Příznivci naftových verzí mohou zpočátku vybírat z dvojice motorů ve 4 výkonových nastaveních. Řada EA288 s vysokotlakým systémem Common-Rail, vylepšeným chladičem stlačeného vzduchu, oxidačním katalyzátorem a filtrem pevných částic blíže u motoru je optimalizovaná z hlediska vnitřního tření a disponuje moderním thermomanagementem. Výrobce díky nové konstrukci slibuje rychlejší ohřívání na provozní teplotu, a tudíž i rychlejší ohřev kabiny vozu.

Základním turbodieselem bude 1.6 TDI s 66 kW a spotřebou jen 4,1 l nafty na 100 km. Úspornější 1.6 TDI se sadou úsporných opatření Green tec má výkon 77 kW (a 250 N.m) a stejně jakou slabší verze také přímo řazenou pětistupňovou skříň. Silnější motor si žádá na 100 km jen 3,8 l/100 km. V případě silnější verze však dostává zákazník možnost volby sedmikvaltu DSG. Nejúspornější však bude 81kW verze 1.6 TDI nazvaná již tradičně GreenLine emitující jen 89 g CO2 na kilometr a chlubící se spotřebou jen 3,4 l/100 km. Manuální ústrojí v tomto případě nepostrádá šestku.

Nejsilnějším turbodieselem bude zpočátku 2.0 TDI se 110 kW a 320 N.m, který pohání přední kola přes manuální šestikvalt či i nadále jen 6stupňové DSG. V případě volby DSG dosahuje nejsilnější naftová verze spotřeby 4,5 l/100 km. Verze na CNG, 4x4 a další budou postupně do nabídky nové Octavie přibývat.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: