Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Seat Leon - jízdní dojmy

News

25.12.2012

Po Audi A3 Mk3 a VW Golfu Mk7 je nový Seat Leon 3. vozem postaveným na modulární platformě (MQB). Nabízí i nadále sportovní geny jako minulá generace?

Autor:Tomáš DusilFoto:

První dvě generace Leonu tvořily vždy jakýsi sportovnější ekvivalent ve většině verzí konzervativnímu Golfu, o Audi A3 nemluvě. Původní Leon využíval techniku 4. generace německého bestselleru, druhé vydání Leonu pak v mnoha směrech revulučního pátého vydání. To poprvé přinesla zcela nezávislé zavěšení zadních kol pro všechny verze. Do té doby bylo k dispozici pouze pro varianty s pohonem všech kol. Nový Leon toto řešení opět opouští, neboť jak je u platformy MQB už známé, opět nabízí dva druhy zavěšení zadních kol. Zatímco Golf má vzadu multilink už od verze s 90 kW včetně, musí si Leon vystačit s jednoduchou nápravou ještě v motorizacích se 110 kW. A to bez ohledu na to, zda jde o běžné provedení, napříkald  Reference či sportovnější tradiční FR (Formula Racing). Klíčem je pouze a jen výkon dané motorizace.Leon byl také prvním vozem s technologií MQB, který jsem vyzkoušel s jednodušším zadním zavěšením.

Zda i s ním dostojí pověsti sportovního kompaktu, byt v nové generaci více přiblíženého rodinnému použití, se dočtete v AH 2/2013.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: