Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nové Maserati Quattroporte v detailech

News

05.12.2012

Nová generace vlajkové lodě značky Maserati se oficiálně ukáže až v lednu na autosalonu v Detroitu. Detaily o pohonných jednotkám vám však přinášíme již nyní.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Quattroporte v nové generace řádně naroste a stane se tak přímým konkurentem pro BMW řady 7 nebo novou třídu S od Mercedesu. Pod kapotou již nenajdeme atmosférický motor, downsizing zasáhl i zde. Nicméně Maserati pořád nabídne osmiválec, i když tentokrát s přeplňováním.

Základní pohonnou jednotkou však bude dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3,0 litru postavený na základech motoru Pentastar. Ten nabídne výkon 301 kW/409 koní při 5 500 min-1 a točivý moment 550 N.m při 1 750 min-1. Díky těmto parametrům zrychlí šestiválcové Quattroporte z 0 na 100 km/h za 5,1 sekund a dosáhne na 285 km/h.

Silnější V8 3.8 se dvěma turby se pyšní výkonem 390 kW/530 koní při 6 500 min-1 a točivý moment 649 N.m, který může být díky funkci overboost krátkodobě zvýšen na 710 N.m. S tímto motorem zrychlí Maserati Quattroporte na stokilometrů za hodinu za 4,7 sekund a maximální rychlost dosáhne 307 km/h.

Oba motory budou vyráběny u Ferrari a budou spojeny výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou, která je lehčí, než předchozí šestistupňová převodovka. Poprvé v historii bude Quattroporte k dispozici i s pohonem všech kol, který bude nabízen ke slabšímu šestiválci. Tento systém, vyvíjený společně s firmou Magna, posílá za ideálních podmínek 100 % výkonu na zadní nápravu, v případě potřeby pak dokáže výkon rozdělit v poměru 50:50 mezi obě nápravy. Osmiválec pak bude k dispozici pouze se zadním pohonem.

I přes nárůst rozměrů (jen do délky Maserati Quattroporte měří úctyhodných 5263 mm) je nová generace až o 100 kg lehčí, za což vděčí zejména vyššímu podílu hliníku. I tak ale není Quattroporte žádným atletem, verze s vidlicovým šestiválcem totiž váží 1 860 kg, osmiválec je pak o 40 kg těžší.

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: