Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Supersedan od Jaguaru se představuje: XFR-S

News

28.11.2012

Nejsilnější Jaguar XF právě přichází, aby se popral s německými übersedany. Nové XFR-S vzniklé pod indickým vedením značky má 550 koní a mohutných 680 N.m! Bude mu to stačit na E63 AMG, M5 a Audi RS6?

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Okamžik, na který všichni fandové britských aut čekali, právě nastává. V Los Angeles Jaguar vypouští další ostrou kočku z klece a dává jí přídomek XFR-S. Nejsportovnější sedan značky vypadá ještě drsněji než XFR a má být také o dost rychlejší.

Vnější bodykit vozu za prvé dobře vypadá, na druhou stranu se snaží, seč může, aby XF ještě vylepšil v oblasti aerodynamiky. Přední nárazník s velkými vstupními otvory a černě lakovanou maskou chladiče je mezi novinkami, stejně tak boční prahy odlišného tvaru. Barva French Racing Blue nám docela padla do oka na XKR-S a ani u XF nevypadá  ale vůbec zle.

Nejvýraznější poznávací znamení hledejte na víku zavazadelníku, protože tam je nepřehlédnutelný spoiler. Tyto změny vizáže se prý odrážejí v mnohem lepší dynamicke proudícího vzduchu kolem vozu. Jaguar udává dokonce o 70 % větší přítlak a zmiňuje, že XFR-S používá ve velkém uhlíkové kompozity.

Důležitý ale samozřejmě vždycky je (a doufejme že i nadále bude) motor! Kompresorem dopovaný pětilitr s uspořádáním V8 zde dává vyklusat 550 koním, přičemž standardní XFR jich má 510. Nárůst registrujeme i u točivého momentu, jenž se vyšplhal na 680 N.m. Díky tomuhle silákovi se XFR-S zvládá se zadním pohonem a automatickou převodovkou zrychlit 0–100 km/h za 4,4 s (Standard to umí za 4,9 s). Maximální rychlost povyskočila na krásných 300 km/h. Bude to ale přesto dost na udolání superrychlé M5?

Velká kola s 6 poměrně silnými paprsky skrývají větší brzdy. Zapracovalo se ale i na podvozku, byť už ten základní v XF patří k těm jednoznačně nejlepším. Řízení by mělo trochu přiostřit a výfuky na zádi budou vydávat pořádný rachot, znít bude asi jako hodně naštvaný Jaguar.

A uvnitř se dají čekat lepší sedadla, dvojité kontrastní prošívání a zřejmě jiné budíky. Jinak půjde jen o detaily. Rozhodně se však již podle fotek můžeme těšit na to, že to bude nářez!

Zatím se ví jen to, že XFR-S přijde do USA v limitovaném počtu 200 kusů, a tak bude velmi exkluzivním a hojně vyhledávaným zbožím. Kdy a v jakém počtu se ho ale dočkáme my, to jsme zkoumali zatím neúspěšně. Jisté je, že to bude rarita... Jaguar nás nepřestává překvapovat. Nejvíce se těšíme na nový F-Type.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: