Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

AMG vsadí na pohon všech kol

News

19.11.2012

Automobily s třícípou hvězdou na kapotě doplněné o tři magická písmena AMG patří k tomu nejlepšímu na poli výkonných automobilů. Zatímco v současnosti má velká část AMG modelů pohon zadních kol, v budoucnu by však měly některé modely přejít na pohon čtyř kol.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Když nepočítáme Mercedes-Benz ML 63 AMG, vyjíždí většina vozů od dvorního úpravce s pohonem zadních kol. Teď se však automobilka, pod kterou společnost AMG oficiálně patří, rozhodla, že své nejvýkonnější modely vybaví systémem 4Matic. Tato volba přichází v době, kdy je atmosférický osmiválec nahrazován přeplňovanou jednotkou o stejném počtu válců. Motory s turbodmychadlem však kromě papírového snížení spotřeby přinášejí také výrazný nárůst točivého momentu, což by v budoucnu mohl být pro vozy s pohonem pouze zadní nápravy problém. Však existuje několik příkladů, kdy modely AMG nezvládaly přenést obrovskou porci točivého momentu a místo raketového odpichu na semaforech se při sebemenším sešlápnutí plynu sedřely doslova milimetry gumy ze zadních pneumatik.

Tomu by mělo být v budoucnu konec. Modely s točivým momentem okolo 900 N.m by měly být standardně vybaveny systémem 4Matic. Kromě vrcholných modelů bude jako čtyřkolka nabízena například třída A v provedení 45 AMG. U nejmenšího „AMGéčka“ zní použití pohonu všech kol celkem logicky, jelikož největší konkurenti nabízejí buď systém Quattro (Audi) nebo pohon zadních kol (BMW). Navíc v prémiové třídě působí pohon předních poněkud nepřístojně, nemluvě o problémech s přenosem výkonu (mluví se o cca 350 koních).

Prvním sedanem s 4Maticem by se měla stát výrazně modernizovaná třída E, respektive její vrcholné provedení E 63 AMG. Podle Friedericha Eichlera, šéfinženýra zodpovědného za motory a pohonné systémy, se však dočkáme i tradičního pohonu zadních kol. Z modelů AMG se tedy nestanou „pouhé“ rychlé sedany a kombíky po vzoru ostrých Audi RS, jen se použitím dvou pohonných systémů značně rozšíří zákaznická základna, což vlastně také není na škodu.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: