VW Up! dostane dvouválcový diesel
23.10.2012
Pod kapotu nejmenšího modelu celého koncernu Volkswagen AG se podívá nový dvouválcový vznětový motor, jenž bude upravenou verzí jednotky z modelu XL1, který se v limitované sérii dostane do výroby. Automobilka také potvrdila nástupce limuzíny Phaeton.
Volkswagen tak bude následovat příkladu Fiatu, který přeplňovaný dvouválec na trh uvedl již dříve. Narozdíl od zmiňovaného Twin Airu z italské produkce však Němci chystají dieselovou verzi, která by se měla dostat pod kapotu všech modelů New Small Family, tedy i produkční verze konceptu Taigun, který se právě představil na autosalonu v Sao Paulu. Tříválcový vznětový motor tak zůstane vyhrazen větším modelů, jenž vzniknou na nové modulární platformě MQB, tudíž můžeme v nepříliš vzdálené budoucnosti očekávat tuto jednotku i pod kapotou Golfu sedmé generace.
Další novinkou je potvrzení nástupce nepříliš úspěšného luxusního sedanu Phaeton. Vedení automobilky má ale s jeho nástupcem velké plány. Společně s novou generací Porsche Panamera bude sdílet novou modulární platformu MLB, tudíž produkce se výrazně zlevní, takže pro Volkswagen je výroba nového Phaetonu mnohem rentabilnější záležitostí. Vzhledem ale k nabité konkurenci se nepředpokládá, že by tato vlajková loď nějak zazářila, takže půjde hlavně o zvýšení image.