Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Jízdní dojmy: Mitsubishi Outlander

News

08.10.2012

Třetí generaci Outlanderu jsme vyzkoušeli konečně i na českých silnicích. První jízdní dojmy z nového poctivého japonského SUV jsou veskrze pozitivní. Nejvíce nás překvapila nízká spotřeba a velmi příznivá cena!

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Nový Outlander, jak se odcházející generaci po celou dobu životnosti říkalo, odchází, aby ho mohla další, v pořadí již třetí generace nahradit. Nazývejme věci správnými jmény – novinka se jmenuje jednoduše Mitsubishi Outlander 3. generace (GF).

Výrobce se u novinky soustředil na následující kategorie. Prémiová kvalita, prostorný interiér, nejnižší spotřeba paliva v segmentu, nejvyšší bezpečnost a spolehlivost. Až na drobné výjimky, které prověří jedině čas a uživatelé, můžeme potvrdit, že se zadané cíle podařilo splnit na výbornou.

Nově střižený vzhled se při prvním setkání zdá veskrze sympatický, lepší aerodynamika (Cd 0,33) zajistí jistě nižší spotřebu a nižší aerodynamický hluk. Navíc celý vůz razantně zhubl, a sice v závislosti na motorizace až o 145 kg, testovací turbodiesel tak vážil pěkných 1555 kg. Nové xenonové světlomety Wide-Vision s úhlem rozptylu paprsků světla až 160 stupňů zase zajistí, že uvidíte i v černo-černé tmě dokonale.

Už po nástupu do kabiny musíme říci, že tady je vše v naprostém pořádku. Prostoru je dostatek ve všech směrech a výrobce bude dávat na výběr mezi 5 a 7místnou verzí, přičemž ta o 2 nouzové sedačky chudší je příznačná minimálně 477litrovým zavazadelníkem a titulem vůz s nejdelším zavazadelníkem ve své třídě.

Volant dostal kromě výškového nastevení konečně i možnost podélného posunu. Druhá řada sedadel nabízí možnost podélného posunu v rozmezí až 250 mm. Variabilitou a prostorností tedy Outlander rozhodně nebude na štíru. Nové systémy na palubě zpříjemňují cestování, v nabídce jsou dokonce 3 audiosystémy (ten vrcholný má v sobě i navigační systém).

Otočný ovladač pohonu všech kol dal zase svojí absencí prostor pro tlačítko 4WD nového systému pohonu. Outlander je tedy v běžném režimu předokolkou, pokud je však nutné, automaticky část točivého momentu přesměruje na kola zadní nápravy. V režimu 4WD Lock proudí točivý moment na zadní kola až v maximální možné míře, tedy z poloviny (50:50). Pak je zde ještě režim zcela automatický (4WD Auto). Nový pohon všech kol bere při rozdělování točivého momentu v úvahu daleko více parametrů než předchůdce.

Jen sedáky předních sedadel se nám zdají kratší a víko zavazadelníku by mohlo jít zdvihat ve větším úhlu. Turbodieselový motor 2.2 DI-D (110 kW/380 N.m) je velice dobře utlumen a vyniká solidní kultivovaností. V kabině je tedy opravdové ticho a to i při vysokých rychlostech. S tím také souvisí fakt, že novinka dokonale maskuje skutečnou rychlost. Jediný hluk může do kabiny pronikat snad jen od podvozku. Na rychlé projíždění zatáček Outlander rozhodně není, ale i tak má přilnavosti víc než dost.

Co nás však potěšilo nejvíce je spotřeba paliva. Udávaných hodnot (5,3 l/100 km) zřejmě budete schopni dosáhnout, což je pozitivní zpráva. My jsme totiž i při velmi vysokých dálničních rychlostech nakonec dosáhli zázračné hodnoty 7,3 l/100 km.

Nový turbodiesel jakoby snad ani neznal pojem turbodíra a vyznačuje se velmi sympatickým průběhem. Jeho křivka točivého momentu byla posazena do nižších otáček a nahrazení 177koňové verze za 150koňovou tak ani nezaregistrujete. Novinka nemá časování ventilů MIVEC. Nové je časoivání ventilů Smart MIVEC - plynule variabilní systém zdvihu ventilů u nové benzinové jednotky 2.0. Tu jsme však zatím vyzkoušet nemohli. Manuální šestikvalt se nám zdál sympatický. Chod v kulise je přesný a probíhá bez jakýchkoliv zádrhelů.

Podvozek je naladěn příjemně komfortně a řízení ani přes elektrický posilovač rozhodně neurazí. Z nového Outlanderu máme veskrze dobrý dojem, podle nás tedy rozhodně má ambice na to, aby navázal na úspěšného staršího a menšího bratra ASX. V zatáčkách je sice méně obratný, ale o to tady přeci neběží. Nová konstrukce karoserie s větším využití využitím vysokopevnostní ocele zajišťuje vyšší tuhost karoserie, a tak i větší míru bezpečí.

Jak známe Mitsubishi, už základní výbava Intense bude velkorysá. S benzinovým motorem a předním pohonem startuje Outlander na částce 599 900 Kč, s turbodieselem a s ním se pojícím systémem 4WD pak na 749 900 Kč. Vrcholný model 2.2 DI-D Instyle s novou automatickou převodovkou, na níž si ještě chvíli počákme, přijde za 989 900 Kč.

Typickým zákazníkem pro poslední Outlander je prý muž ve věku 35-50 let žijícím v rodině s příjmem 80 000 Kč/měsíčně a s 1-2 dětmi. Poznáváte se? Outlander by tentokrát měl oslovit více zákazníků než kdykoliv předtím. A po prvním kontaktu ho můžeme jedině doporučit. Podobně cenově srovnatelná (výbavu nevyjímaje) je Mazda CX-5, ta je ovšem o poznání menším SUV.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: