Živě z Paříže: Lexus IS nedostane diesel
28.09.2012
Japonský výrobce převážně luxusních vozů Lexus oznámil, že pro příští generaci modelu IS, která bude již příští rok, se nepočítá s turbodieselovým motorem. Modely IS 200d a IS 220d tak neuvidíme. Nebudou však bez náhrady! K vidění je také výrazněji faceliftovaný model LS.
Na pařížském výstavišti prezentuje Lexus koncept kompaktnějšího kupé LF-CC s pohonem zadních kol, které zdědilo od dříve vystavovaného konceptu LF-LC řadu různých designových řešení. Je první ukázkou toho, jak vývojové studie ve skutečnosti ovlivňují budoucí modely značky Lexus – a v tomto případě budoucí odvozené verze v automobilovém segmentu D. Tento koncept je tedy předzvěstí nového í-eska.
O něm jsme však již napsali, a tak nezbývá, než se zaměřit na další novinky. Tou nejzásadnější je, že očekávaný nový model IS nedostane turbodiesel. Stávající jednotka s objemem 2,2 litru tak zůstane pouze v portfoliu sesterské Toyoty. A ze spolupráce Lexusu a BMW pro Japonce z hlediska naftových motorů nic nekápne – BMW je přeci jen přímým konkurentem a svůj vypiplaný dvoulitrový turbodiesel konkurentovi zřejmě dát nechce. Konec konců, není to nelogické. Spolupráce bude probíhat jen na hybridních technologiích, v nichž jsou oba výrobci pomyslnými lídry.
Z konceptu LF-CC si nové IS odnese jako náhradu hybridní pohonné ústrojí sestávající ze čtyřválce o objemu 2,5 litru a elektromotoru. Emise CO2 s hodnotou nepřesahující 100 g/km a velmi nízká reálná spotřeba benzinu by měly být pádným argumentem pro zákazníky, aby daly nové propracované hybridní soustavě přednost před konkurenčními 2litrovými turbodiesely od Audi, Mercedesu a BMW. Do sériové výroby se však další verze hybridního systému dostane poprvé již v útrobách aktuálního modelu GS.
Tato hybridní soustava se však má postupně dále rozšířit do celé modelové řady automobilky Lexus. Dostane jí tedy například model CT, který silnější jednotku podle našeho názoru potřebuje jako sůl, SUV s názvem RX a v neposlední řadě i vlajková loď – Lexus LS. Ostatně právě tenhle kousek si nyní odbývá v Paříži svoji faceliftovanou premiéru.
Podle posledních informací budou ceny nového modelu LS zcela srovnatelné se stávajícím modelem. Zákazníci budou moci nové el-eso objednávat u autorizovaných partnerů Lexus od poloviny října 2012, přičemž první vozy se v ČR objeví na konci listopadu 2012. Novinka je bohatší o další promakané systémy, částečně převzaté z GS, a také o sportovní paket F-Sport. Prodloužená verze za příplatek nebude chybět. V nabídce se objeví čiště benzinové verze LS 460 a LS 460 L s prodlouženým rozvorem a dále LS 600h a LS 600 hL s hybridním pohonem. Novince nechybí typická vřetenovitá maska chladiče v duchu designového jazyka L-finesse.