Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Živě z Paříže: Renault Clio R.S. 2013

News

28.09.2012

Jeden z absolutně nejlepších hot-hatchů současnosti dostal na pařížském výstavišti padáka. Nahrazuje ho totiž nová generace. Jenomže! Ta změnila recept na zábavné sportovní svezení až běda! Atmosférický motor je nahrazen turbomotorem a manuální převodovka nebude! Jak tedy tohle dopadne?!

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Chytáme se za hlavu, zatlačujeme slzy... Odchází další parádní stroj, kterým bylo Clio Renaultsport! Nahrazuje ho totiž nová generace, která přišla o skvostný atmosférický dvoulitr. Ten jste sice museli ždímat, ale pak se vám za to odměnil v podobě parádního svezení, které vám žilami rozproudilo takového adrenalinu... A to není všechno, do koše letí i manuál!

Jaká škoda! Vždyť Clio bylo po Hondě Civic Type-R posledním vozem, který využíval skvostný vysokootáčkový motor bez turba. Toto jednotky zprostředkovávali něco, co ostatní nabídnout nemohli.

Vše je jinak, a my začínáme o nástupci z Dieppe vážně pochybovat. Pod jeho kapotou se totiž objevuje "downsizingový" 4válec 1.6 Turbo spojený napevno s dvouspojkovou převodovkou! Ano, Renault sice nikdy nedělal parádní manuální skříň, ale současné Clio R.S. bez manuálu by ztratilo minimálně polovinu svého půvabu. Minimálně fandové tuto proměnu ponesou opravdu dost těžko.

Nový motor s označením 1.6 Turbo Renaultsport 200 má, jak název napovídá, výkon 200 koní (147 kW), což je stejná hodnota, jakou disponovala dosavadní 2litrová atmosféra. Výkon bude gradovat při 6000 otáčkách, nikoli při dosavadní "chlupy ježící" hodnotě 7100. Čekali jsme alespoň citelně vyšší točivý moment, jenomže nových 240 N.m (od 1750 otáček) nebere ve srovnání s 215 N.m (byť až při 5400 ot.) dech. Nárůst je to celkem malý. Bojíme se, že půjde o další vůz s plochou křivkou točivého momentu. Charakter vozu tak musí být chtě nechtě absolutně jiný!

Dvouspojková převodovka EDC s 6 stupni znamená také radikální proměnu charakteru. Pokud nebude fungovat výtečně, budou ji všichni proklínat. V režimu Race má sice přeřazovat za pouhých 150 ms, otázkou je, zda to Cliu prospěje. Alespoň, že zákazníkům zůstává možnost volby mezi klasickým podvozkem Sport a o 15 % tužší verzí Cup, která přibližuje vůz o 5 mm k silnici. Cup bude mít také větší 320mm kotouče, které se údajně vejdou do standardních 17palcových kol, přičemž 18ky budou za příplatek.

Novinkou je tlačítko R.S. Drive, které bude měnit charakteristiku celého vozu. Nastaví citlivost plynového pedálu, rychlost řazení převodovky a také účinek posilovače řízení. Vychytávkou se má stát technologie R-Sound Effect, která do reproduktorů pouští realistický zvuk některých z ikonických motorů Renault. No, nemyslíme si, že by tohle mohlo stačit... Přišli jsme zkrátka o další parádní vůz. Uvidíme, třeba nás po svezení umlčí... Anebo zanedlouho poroste cena současné generace rekordním tempem.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: