Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Toyota představí konkurenta Golfu

News

20.09.2012

Premiéru si kromě nové generace hatchabcku nižší střední třídy odbyde i „rodinné“ Verso.

Autor:Ondřej ŠámalFoto:

Souboj v segmentu C (tzv. Golf-klasse) se začíná přiostřovat. Po nedávném odhalení nefalšovaného krále této třídy VW Golf tu máme další vůz, který si chce ukrojit co největší podíl v této třídě. Toyota opět zvolila název Auris, legendární pojmenování Corolla si pravděpodobně opět nechá pro verzi sedan. Nový Auris má na co navazovat, vždyť všech generací tohoto vozu se od představení první Corolly v roce 1966 prodalo více než 39 milionů.

Toyota patří mezi nejzelenější automobilky, proto se není co divit, když průměrná hladina emisí CO2 motorů Aurisu poklesly o 13% na hodnotu 109 g/km. Když už mluvíme o motorech, měli bychom si představit jejich nabídku.

Základ bude opět tvořit zážehový atmosférický čtyřválec o objemu 1,33 litru s technikou přímého vstřiku Dual VVT-i (Dual Variable Valve Timing-intelligent). Nejvyšší výkon činí 73 kW/99 koní, točivý moment má hodnotu 128 Nm a vrcholí při 3 800 ot/min. Spotřeba oproti minulé generaci klesla o 0,4 l a ustálila se na hodnotě 5,4 litru na 100 km (emise CO2 od 125 g/km).

Druhou jednotkou spalující benzin je čtyřválec 1,6 l Valvematic, který je opět vybaven technologií Dual VVT-i. Výkon tohoto motoru je 97 kW/132 koní, točivý moment 160 Nm vrcholí při 4 400 ot/min. Spotřeba ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou činí 5,9 l na 100 km, v případě převodovky Multidrive S (CVT) je ještě o 0,2 litru nižší (5,7 l na 100 km).

Vznětové jednotky zastupuje základní 1,4 l D-4D. Tento motor bude standartně spojen s manuální převodovkou se šesti stupni, za příplatek bude automatizovaná manuální převodovka MultiMode. Výkon této jednotky je 66 kW/90 koní a maximum točivého momentu 205 Nm je k dispozici mezi 1 800 a 2 800 ot/min. Kombinovaná spotřeba klesla i díky systému Stop & Start o 0,6 l na hodnotu 3,9 l/100 km, čímž emise klesly na hodnotu 99 g/km.

Druhým naftovým motorem v nabídce je 2,0 l D-4D o výkonu 91 kW/124 koní. Tato verze bude spolupracovat s manuální převodovkou se šesti stupni. Průměrná kombinovaná spotřeba klesla na hodnotu 5,2 l na 100 km (CO2 - 119 g/km).

Poslední nabízenou verzi bude hybrid s označením HSD, který se vyráběl už v předchozí generaci. Základ tvoří zážehový motor o objemu 1,8 litru vybavený technologií VVT-i. S ním kooperuje elektromotor o výkonu 60 kW. Celkový výkon tak činí 100 kW. Minulé generace Aurisu HSD se o roku 2010 prodalo 60 000 vozů, u nové Toyota počítá se zhruba třetinovým podílem.

Karoserie nového Aurise se prodloužila o 30 mm na délku 4 275 mm a snížila až o 55 mm na 1 460 mm, rozvor zůstal stejný (2 600mm). Kufr u všech verzí nabídne 380 litrů (tedy včetně hybridu HSD).

Druhým modelem, který bude mít v Paříži premiéru, je model Verso. V nabídce budou tři výbavové stupně (Entry, Mid, High). Zážehové jednotky bude zastupovat 1,6 Valvematic 97 kW/132 koní a 1,8 l 108 kW/147 koní, které budou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou. Vznětový základ bude tvořit 2,0 D-4D 92 kW/126 koní, silnější varianta  2,2 D-CAT nabídne 110 kW/150 koní.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: