Audi útočí na BMW
12.09.2012
Audi se snaží stát největším výrobcem luxusních vozů na světě. Má na to?
Jedničkou za posledních 7 let v kategorii luxusních vozů bylo BMW, které teď ale o titul nejprodávanější prémiové značky může přijít. A to ve prospěch Audi. Náskok BMW před Audi v prodejích za období leden až srpen letošního roku se aktuálně smrskl na pouhých 2 110 vozů. Zatímco automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku zaznamenala nárůst prodejů o 13% na stávajících 961 000 vozů, u BMW si připsali „pouhých“ 7,8% a 963 110 prodaných aut. Zajímavé je zejména porovnání se srpnem 2011, kdy BMW mělo náskok více jak 40 000 jednotek.
Situace Audi se za posledních 10 let rapidně změnila. Zatímco v roce 2002 měla v portfoliu pouze 6 modelů, nyní jich má 12. Tato modelová ofenzíva si vyžádala investici ve výši 20 miliard euro (cca 500 miliard korun). Mezi nejzajímavější modely za poslední dekádu jistě patří Audi R8, které vzniklo na základech Lamborghini Gallardo. Paradoxně je tak Audi jediná německá prémiová značka, která má v nabídce supersport s motorem uprostřed.
Mezi hlavní příčiny rychlého růstu Audi patří také silný čínský trh. Audi v Číně působí již od roku 1996, kdy vytvořilo joint venture se značkou FAW. BMW v tomto ohledu zaspalo a do této nejlidnatější země přišlo oficiálně až v roce 2003 (partnerem na tomto trhu je značka Brilliance).
Zdá se, že cíl, který si Audi dalo do roku 2020, tedy stát se nejprodávanější luxusní značkou na světě, může přijít mnohem dříve, než všichni čekali. Určitě bude zajímavé sledovat vývoj tohoto souboje. Obě automobilky v posledních letech představily nové generace svých nejdůležitějcíh modelů a snaží se zaplnit sebemenší mezeru na trhu. Nicméně neměli bychom přehlížet ani Mercedes-Benz, který je sice momentálně v prodejích až na 3. místě, ale aktuálně představená třída A dává tušit, že se s touto pozicí rozhodně nehodlá smířit.