Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mini Countryman JCW

News

10.09.2012

Už víme, jak jezdí!

Autor:Petr BenzlFoto:

Jako jediné české médium jsme měli možnost usednout za volant novinky Mini Countryman JCW. Celkem jsme během testů ujeli 500 kilometrů. Co na rychlou čtyřkolku říkáme?

Pod kapotou se ukrývá zážehová jednotka o objemu 1,6 l, kterou dopuje dvoukomorové turbodmychadlo twin-scroll. To, že jde o moderní motor dokládá i variabilní časování sacích vačkových hřídelů, variabilní zdvih ventilů, chválíme i přímý vstřik. Není se tedy co divit, že výkon tohoto vozu je 160 kW při 6000 min-1, točivý moment vrcholí na 160 N.m v rozmezí 1900-5000 min-1. Hnací síla je přenášena na všechny čtyři kola skrze šestistupňový manuál (automat je za příplatek), hladkou stovku tenhle Miňas zvládá za 7,0 s a dosahuje maximální rychlosti 225 km/h. Průměrná spotřeba by se měla pohybovat kolem 7,4 litru.

V našem případě se reálná spotřeba blížila desetilitrové hranici, ale je pravdou, že jsme nejezdili s lehkou nohou na plynu. Velmi pochválit musíme prakticky nulový torque steer, kopání do řízení je minimální, volant za ruce, tak jako v jiných JCW vůbec netahá. Všem doporučujeme režim Sport, kdy posilovač výrazně přituhne, a vy navíc máte solidní zpětnou vazbu. Režim Sport navíc mění i další věci, kromě mapy řidicí jednotky dává zelenou velmi efektnímu brblání ve výfuku.

Motor tahá krásně od nízkých otáček, dynamika vozu nám však vinou vyšší hmotnosti přišla nižší než v jiných modelech JCW. Jezdili jsme na 18palcových kolech, auto bylo až překvapivě komfortní a v zatáčkách velmi jisté. Báli jsme se citelných náklonů, ale ty byly naprosto v normě.

Více o Mini Countryman JCW se dočtete v Autohitu číslo 21, který vychází již 27. 9. 2012.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: