Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mazda MX-5 ND bude přeplňovaná

News

01.09.2012

Japonská Mazda nás nekonečně dlouho napíná, jak to vlastně bude se čtvrtou generací dnes už legendárního roadsteru MX-5. Spekulacím udělal přítrž designér automobilky Mazda Akira Tamatani…

Autor:Jiří ŠvamberkFoto:

Ještě před měsícem bychom dali ruku do ohně za to, že pokračování skvostného řidičského nástroje Mazda MX-5 bude pohánět atmosférický motor, jako ve třech předchozích generacích. Mazda investovala nemalé peníze do programu Skyactiv, ze kterého vzešly dvě nové pohonné jednotky, přičemž jednou z nich je také atmosférický dvoulitrový čtyřválec. Takže poměrně logická úvaha…

Bohužel to není pravda. Prestižní britský magazín What Car? přinesl informaci, že nová MX-5 vsadí na přeplňovaný motor 1,3 s výkonem okolo 200 koní, což je mimochodem spekulace, jež se mezi odbornou veřejností už několikrát objevila.

Parametry motoru prozradil designér Mazdy Akira Tamatani a zmínil také důvody downizingu motoru. Nová Mazda MX-5 má být lehčí a sportovnější než předchozí Mk.III a aplikace maloobjemového motoru napomůže snížení hmotnosti v přední části. Společně s dalšími opatřeními by pohotovostní hmotnost MX-5 měla klesnout o 100 kg, což by ve finále znamenalo celkovou hmotnost na hranici jedné tuny! A vzhledem k programu Skyactiv a schopnostech japonských inženýr, není nejmenší důvod pochybovat. Také si myslíme, že Mazda v současné době není schopna naladit atmosférický motor na konkurenceschopný výkon.

Japonci se v případě MX-5 Mk. IV s koncernem Fiat, respektive s automobilkou Alfa Romeo. Italská varianta na stejné téma nabídne čtyřválec 1750 TBi s výkonem přes 200 koní a právě to by  by mohl být další  z důvodů aplikace malé, avšak výkonné přeplňované jednotky.

Tamatani navíc prozradil, že Mazda by ráda pro zákazníky připravila individualizační program, kdy si majitel bude mít možnost designově upravit auto dle své libosti. Podobný přístup vyznává Mini, nebo Fiat u modelu 500.  

Nová generace by se na trhu měla objevit až v roce 2015, tedy rovných deset let po zahájení výroby generace NC.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: