Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Dvojkový Auris je tady

News

21.08.2012

Toyota se nenechala odradit neúspěchem první generace modelu Auris, přestože nové jméno ani z poloviny nedokázalo finančně vyrovnat zbožňovanou Corollu. Druhá generace by měla pošramocené jméno zvednout z popela a Toyotě přinést zisky, jaké si Auris zaslouží…

Autor:Jiří ŠvamberkFoto:

Model Corolla sice přežil v podobě pětidveřového sedanu, prodával se však v minimálních číslech. Minimálních vzhledem ke jménu Corolla, jež je považováno za jedno z nejvýdělečnějších jmen v automobilovém světě.

Nový Auris prý odráží odhodlání Toyoty přicházet s atraktivnějšími a dynamičtějšími vozy. Skvělé, něco takového největší značka na svět potřebovala jako sůl. Toyota i tentokrát chce opět stavět na dlouholeté pověsti vynikající kvality, trvanlivosti a spolehlivosti.

Druhá generace Aurisu nabídne smělejší design, kvalitnější interiér, jenž byl nejednou terčem kritiky, vylepšenou jízdní dynamiku a hospodárnější pohonné jednotky. A to i u plně hybridní verze.

Dvojkový Auris přináší jiné pojetí exteriéru i interiéru. Exteriérově se liší opravdu výrazně, ostatně je nejnižším vozem nižší střední třídy. Silueta je nižší o 55 mm, a především proto se nový Auris může pochlubit aerodynamikou 0,28 Cd. Ekologové budou mít jistě radost.

Čelní partie nového Aurisu jsou ukázkou nové tváře automobilky Toyota, přičemž kombinují současnou designérskou filozofii s novinkami moderního světa automobilů. Modelová řada Auris získává vyšší dávku dynamiky, jež posledním modelům tak chyběla.

Při pohledu z boku můžeme pozorovat neméně výraznou změnu designu u prodlouženého bočního prosklení se třemi panely, s prostředním B-sloupkem v klavírním černém tónu a dynamičtějším ztvárněním zadního sloupku nad nápadnější zvedající se okenní čárou karoserie s chromovým dekorem.

Zezadu pak u širší výklopné zádě zaujmou nápadné konvexní a konkávní povrchy, nový design sdružených světel zahnutých přes bok karoserie, stejně tak jako nový design nárazníku akcentující široký postoj nového Aurisu.

Nová a všestranně přepracovaná kabina přináší výrazně lepší polohu za volantem, více místa pro kolena zadních cestujících (+ 20 mm) a prodloužení zavazadelníku (+ 90 mm). Hatchback ve všech verzích nabízí zvětšený objem (360 litrů), přičemž díky změně uložení akumulátorů pod zadní sedadla nyní Auris Hybrid nabídne velmi podobný zavazadelník jako konkurence.

Nový Auris dále těží z nižší světlé výšky, polohy za volantem a těžiště vozu, přepracovaného řízení a systému zavěšení kol – včetně častějšího použití dvojitého lichoběžníkového zavěšení zadní nápravy. V minulé generaci byl pouze s nejvýkonnějším turbodieselem, který se u nás stejně neprodával.

Konstruktéři věnovali značnou pozornost také snížení hmotnosti. Nový Auris používá ve vyšší míře vysokopevnostní ocel, což se odrazilo v 10% zvýšení tuhosti karoserie, celkovém snížení hmotnosti vozu až o 40 kg (podle verze), stejně tak jako snížení těžiště celého vozu.

Toyota vždy hlásala ekologicky a ani teď tomu není jinak. Systém Hybrid Synergy Drive v novém Aurisu přináší další zlepšení hospodárnosti.

Hybridní pohon 1,8 HYBRID se bude nabízet společně se dvěma vznětovými motory – 1.4 D-4D a 20 D-4D. Zážehové jednotky budou reprezentovat 1.33 Dual VVT-i a 1.6 Valvematic.

Nový Auris se bude vyrábět v britském závodu Toyota Motor Manufacturing UK společně s modelem Avensis a evropská premiéra ji čeká 27. září na letošním pařížském autosalonu 2012.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: