Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Zrcátko Audi

News

13.08.2012

Z motoristického sportu do sériové výroby Audi.

Autor:Petr BenzlFoto:

Jízda ve vozech Audi bude v budoucnosti ještě bezpečnější díky nové technologii v podobě digitálního vnitřního zpětného zrcátka, které poskytuje brilantní obraz a poprvé se uplatní koncem letošního roku v malé sérii vozů Audi R8 e-tron. Stejně jako letošní vítězné vozy z vytrvalostního závodu 24 h Le Mans nemá tento model zadní okno, a proto ani konvenční vnitřní zpětné zrcátko. Jeho nástupcem ze světa high-tech je digitální vnitřní zpětné zrcátko, systém tvořený kamerou a monitorem.

Řídicí jednotka zajišťuje za všech okolností kontrastní a brilantní obraz. Inteligentní řízení zabraňuje za tmy oslňování od světlometů ostatních vozidel. Řidič může displej kdykoli ztlumit nebo deaktivovat. Audi pracuje navíc na tom, aby bylo možné v budoucnosti na monitoru zobrazovat doplňkové informace.

Malá a extrémně lehká kamera je uložena v aerodynamicky optimalizovaném pouzdru, které je za chladného počasí vyhříváno. Kamera používá objektiv s průměrem několik milimetrů a pokrývá výrazně větší zorné pole než běžné vnitřní zpětné zrcátko. Digitální obrazová data jsou přenášena na barevný displej s úhlopříčkou 7,7 palce, který se nachází na místě konvenčního vnitřního zpětného zrcátka. Displej s technologií AMOLED (Active Matrix Organic Light Emitting Diode) pochází od vývojového partnera Samsung Display Co., LTD a poprvé nalézá uplatnění v automobilu. Použité organické materiály svítí při malém napětí - to znamená, že nevyžadují žádné podsvícení. Technologie AMOLED se již osvědčila u mobilních telefonů a podobných spotřebních přístrojů.

Nové displeje jsou energeticky efektivnější, tenčí a lehčí než běžné monitory LCD. Nezávisle na okolní teplotě potřebují k zapnutí jen několik milisekund.

Digitální vnitřní zpětné zrcátko oslavilo úspěšnou premiéru v závodních vozech R18 e-tron quattro a R18 ultra, s nimiž jezdci Audi obsadili v letošním ročníku legendárního závodu 24 h Le Mans první tři místa. Nový systém tak prokázal spolehlivost i v náročných závodních podmínkách.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: