Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Jaguar C-X75 dostane 500 koní z motoru 1,6 Turbo

News

30.07.2012

Když Jagur vloni potvrdil, že bude svůj koncept superauta označovaný C-X75 vyrábět sériově, nebyly známy žádné detaily ohledně jeho pohonné jednotky. Nyní už jsme moudřejší. O pohon se postará hybridní ústrojí.

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Jaguar a jeho supersport. Další neodolatelná a velmi očekávaná událost se blíží. Pohon produkčního C-X75 má zajišťovat uprostřed uložený benzinový čtyřválec o objemu 1.6 litru. Zklamání? No nejsme si jisti, ovšem downsizingový motor doplní 2 elektromotory, z nichž každý bude uložen na jedné z náprav.

Čekali jsme, že by Jagur mohl do sériové výroby dostat něco z turbín, které zdobily koncept, ovšem bylo to velice nepravděpodobné. Místo toho si budoucí majitelé budou moci zvykat na kompresorem a turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec. Jenomže ani to není vše. Půjde ho údajně vytočit až k 10tisícové hranici otáček!

Kombinovaný výkon celé hybridní a jistě i supersportovní soustavy má dosahovat hodnoty 368–373 kW (500–507 koní). Díky tomu má nová superdivoká kočka vystřelit 0–100 km/h během 3 sekund a rozjet se až na 322 km/h. V čistě elektrickém režimu má být dojezd 60 km a akcelerace 0-100 se protáhne o polovinu (na 6 s).

S manuálem nepočítejme, s dvouspojkou, jaká by přidala údajně 100 kilogramů, také ne. Motor bude  zkombinován s automatizovanou 7stupňovou převodovkou a celý vůz je pokládán za plug-in hybrid.

Spalovací motor a elektromotor číslo jedna se postarají o pohon zadní nápravy a v jiných režimech budou fungovat jako dobíjecí jednotka akumulátorů, které váží 200 kg. O pohon přední nápravy se postará elektromotor, novinka tedy má disponovat permanentním pohonem všech kol.

Co se týče kapalinou chlazených akumulátorů, jejich umístění je ideální s ohledem na rozložení hmotnosti celého vozu. Jsou tedy umístěny jen 85 mm od spalovacího motoru (pokud možno co nejvíce uprostřed). Nejtěžší prvky celého cozu jsou situovány mezi předními a zadními koly.

Lepený karbonový monokok, aktivní aerodynamika, 11 chladičů a spolupráce s týmem F1 Williams při vývoji sliubuje mnohé. Zatím však není jisté, kdy se tento vůz dostane do výroby a kolik kusů se vyrobí. Nicméně, předpovídáme rok 2014 a zhruba 200 exemplářů. A o levné zboží rozhodně nepůjde - očekává se cena mezi 700 a 900 tisíci librami (tedy zhruba 23 až 29 milionu Kč). Pamatujete na XJ220?

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: