Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nástupce legendárního McLarenu F1 má mít 1000 koní

News

27.07.2012

Několik špiónských fotografů už vyfotilo při testování nástupce tehdy nejrychlejšího vozu planety - posvátného a nedotknutelného britského vozu McLaren F1. Některé zdroje už mluví o hotové věci.

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Poslední zprávy říkají něco o tom, že nástupce supersonického modelu F1 bude představen na soukromém večírku v průběhu akce Pebble Beach Concours d'Elegance.

Nový vůz má vynikat spektakulárním designem. Ten také bude přitahovat hlavní pozornost při své premiéře na autosalonu v Paříži, kde se má novinka poprvé ukázat široké veřejnosti naživo.

Důvěryhodné zdroje rovněž spekulují, že se v útrobách nové "rakety" na silnici objeví 3,8litrový vidlicový osmiválec s výkonem 597 kW (811 koní). To však není všechno! Podobně jako Ferrari se britský výrobce chystá použít systému rekuperace kinetické energie (systém KERS).

To by mělo přidat ke zmiňované hodnotě ještě 149 kW (203 koní). Kombinovaný výkon by pak teoreticky dosahoval 746 kW (1014 koní). Oproti podobně silnému Bugatti Veyron, které zřejjmě není tak ohebné, by předností McLarenu měla být výrazně nižší hmotnost. 0-100 km/h by mohl umět McLaren pod 2,5 s a rozjet se nad 400 km/h.

Stejně tak sázíme na pohon zadních kol a motor uprostřed, jako v případě předchůdce. Předchozí McLaren F1 byl navržený a vyráběný firmou McLaren Automotive od roku 1992 dalších 6 let. Jeho původní podobu navrhl Gordon Murray. Ten také přesvědčil Rona Dennise, aby projekt podpořil a přibral k němu Petera Stevense pro návrh vnějšího vzhledu vozu.

Nakonec bylo vyrobeno 6 prototypů a 100 sériových vozů všech verzí (včetně závodních GTR). 31. března 1998 stanovil McLaren F1 rekord pro nejrychlejší silniční automobil na světě, když dosáhl 386 km/h. Ještě nedávno mu toto prvenství zůstalo. Poháněn byl 6,1litrovým dvanáctiválecem od BMW (S70/2) s výkonem 468 kW. Celý vůz vážil jen lehce přes 1100 kg!

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: