Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Facelift R8: Kosmetika od Audi

News

27.07.2012

Po šesti letech od výstavní premiéry supersportovního modelu R8 připravilo Audi jeho modernizované provedení. Ukáže se opět v Paříži a to s mírně upraveným vzhledem, novou převodovkou a také v top verzi V10 Plus. Do série se prý dostane také R8 e-Tron na čistě elektrický pohon.

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Od roku 2007, kdy se začala er-osmička prodávat s osmiválcovým motorem 4.2 FSI (316 kW/430 N.m), uplynula už dlouhá doba. V jejím průběhu se k základní verzi přidala ještě desetiválcová 5.2 FSI (386 kW/530 N.m) a v září roku 2009 přivítali fandové čtyř kruhů ještě otevřenou verzi Spyder. Ta byla z počátku vyhrazena jen pro osmiválec a o dva roky později se k ní přidal také motor V10.

Aby toho nebylo málo, pro zastánce okruhového a velmi rychlého svezení si ingolstadtští zamanuli poslat do světa ještě další verzi, a sice odlehčenou limitovanou R8 GT. Stalo se tak v roce 2010, o rok později vzniklo také Audi R8 GT Spyder. Tolik z historie.

Čeho se tedy facelift na R8 týká? Kosmetické úpravy exteriéru se dotkly primárně světlometů. To je patrné na fotografií. Ty přední i zadní nyní využívají standardně technologie LED, jak jsme nejen u Audi zvyklí, a vstupy pro vzduch pod svítilnami mají nyní tři vodorovné lamely namísto dosavadních dvou.

Maska chladiče usazená v modifikovaném nárazníku také doznala změn. Na zádi se objevilo nové logo R8 a také jiný difuzor. Od R8 GT převzalo faceliftované provedení kruhové koncovky výfuků pro všechny verze.

Uvnitř se změn odehrálo jen minimum. Novinkou je přepracovaná grafika přístrojového štítu a tvar pádel řazení převodovky S tronic. Nové materiály čítají také jemnou kůži Nappa, která se rozšířila na místa a plochy, které v kůži vyvedeny nebyly. Například na strop a výplně dveří. Z hlediska techniky je klíčová záměna staršího 6stupňového převodového ústrojí R tronic za o stupeň bohatší dvouspojku S tronic. Nová převodovka snižuje spotřebu o cené desetinky a emise klesají o 22 g CO2/100 km.

Motory se nezměnily, tudíž V8 4.2 FSI a V10 5.2 FSI zůstavájí beze změny. Osmiválcová verze s novou převodovkou zrychlí z 0-100 km/h za 4,3 s a rozjede se na 300 km/h. Desetiválec od Lamborghini cvičí s R8 lépe - dokáže ji z klidu na 100 km/h rozjet za pouhých 3,6 s a umí až 314 km/h. 4.2 FSI má dle Audi konzumovat v průměru 12,4 l/100 km a 5.2 FSI o 0,7 l více.

Absolutní novinkou je topverze V10 Plus se stejným, ale silnějším desetiválcem (404 kW a 540 N.m), jenž má v podstatě nahrazovat R8 GT a z počátku bude v nabídce jen jako kupé. Ta umí z 0-100 km/h s S tronicem za 3,5 s a rozjede se na 317 km/h, přičemž si řekne v průměru o 14,9 l/100 km. Není to ale jen o vyšším výkonu, změny na V10 Plus jsou na podvozku a spočívají rovněž v odlehčovací kúře. Pohon všech kol quattro je standardem všech verzí.

Sedadla z kompozitů, lehčí kola, keramické brzdy a odlehčená karoserie znamenají hmotnost 1570 kg. Na lepší aerodynamice se podílí nový karbonový spoiler a větší difuzor. Poznávacím znamením jsou také černé koncovky výfuku, uhlíková ramena vnějších zpětných zrcátek a vstupy vzduchu. Na bocích V10 Plus jsou před zadními koly nové ventilační otvory.

V nabídce však překvapivě zůstává i přes vyšší spotřebu možnost volby manuálního šestikvaltu. Pokud se budeme bavit o kolech, standardem pro osmiválec budou 18palcová, pro V10 o palce větší. Obě verze však dostaly nové o 2 kg lehčí brzdové kotouče.

Prodej faceliftované Audi R8 má začít koncem tohoto roku. Za kolik? 4.2 FSI startuje v ceníku na částce 113 500 eur (2,895 milionu Kč) a 124 800 eur (3,183 milionu Kč) za Spyder. Silnější verze R8 5.2 FSI stojí minimálně 154 600 eur (3,943 milionu Kč) – cena za kupé a 165 900 eur (4,231 milionu Kč) za Spyder. Vrcholný model V10 Plus stojí 173 200 eur (4,417 milionu Kč).

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Tuono ve verzi factory je jako socha, vydržíte na něj koukat celé hodiny. Ale běda, jak vás někdo…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: