Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Facelift R8: Kosmetika od Audi

News

27.07.2012

Po šesti letech od výstavní premiéry supersportovního modelu R8 připravilo Audi jeho modernizované provedení. Ukáže se opět v Paříži a to s mírně upraveným vzhledem, novou převodovkou a také v top verzi V10 Plus. Do série se prý dostane také R8 e-Tron na čistě elektrický pohon.

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Od roku 2007, kdy se začala er-osmička prodávat s osmiválcovým motorem 4.2 FSI (316 kW/430 N.m), uplynula už dlouhá doba. V jejím průběhu se k základní verzi přidala ještě desetiválcová 5.2 FSI (386 kW/530 N.m) a v září roku 2009 přivítali fandové čtyř kruhů ještě otevřenou verzi Spyder. Ta byla z počátku vyhrazena jen pro osmiválec a o dva roky později se k ní přidal také motor V10.

Aby toho nebylo málo, pro zastánce okruhového a velmi rychlého svezení si ingolstadtští zamanuli poslat do světa ještě další verzi, a sice odlehčenou limitovanou R8 GT. Stalo se tak v roce 2010, o rok později vzniklo také Audi R8 GT Spyder. Tolik z historie.

Čeho se tedy facelift na R8 týká? Kosmetické úpravy exteriéru se dotkly primárně světlometů. To je patrné na fotografií. Ty přední i zadní nyní využívají standardně technologie LED, jak jsme nejen u Audi zvyklí, a vstupy pro vzduch pod svítilnami mají nyní tři vodorovné lamely namísto dosavadních dvou.

Maska chladiče usazená v modifikovaném nárazníku také doznala změn. Na zádi se objevilo nové logo R8 a také jiný difuzor. Od R8 GT převzalo faceliftované provedení kruhové koncovky výfuků pro všechny verze.

Uvnitř se změn odehrálo jen minimum. Novinkou je přepracovaná grafika přístrojového štítu a tvar pádel řazení převodovky S tronic. Nové materiály čítají také jemnou kůži Nappa, která se rozšířila na místa a plochy, které v kůži vyvedeny nebyly. Například na strop a výplně dveří. Z hlediska techniky je klíčová záměna staršího 6stupňového převodového ústrojí R tronic za o stupeň bohatší dvouspojku S tronic. Nová převodovka snižuje spotřebu o cené desetinky a emise klesají o 22 g CO2/100 km.

Motory se nezměnily, tudíž V8 4.2 FSI a V10 5.2 FSI zůstavájí beze změny. Osmiválcová verze s novou převodovkou zrychlí z 0-100 km/h za 4,3 s a rozjede se na 300 km/h. Desetiválec od Lamborghini cvičí s R8 lépe - dokáže ji z klidu na 100 km/h rozjet za pouhých 3,6 s a umí až 314 km/h. 4.2 FSI má dle Audi konzumovat v průměru 12,4 l/100 km a 5.2 FSI o 0,7 l více.

Absolutní novinkou je topverze V10 Plus se stejným, ale silnějším desetiválcem (404 kW a 540 N.m), jenž má v podstatě nahrazovat R8 GT a z počátku bude v nabídce jen jako kupé. Ta umí z 0-100 km/h s S tronicem za 3,5 s a rozjede se na 317 km/h, přičemž si řekne v průměru o 14,9 l/100 km. Není to ale jen o vyšším výkonu, změny na V10 Plus jsou na podvozku a spočívají rovněž v odlehčovací kúře. Pohon všech kol quattro je standardem všech verzí.

Sedadla z kompozitů, lehčí kola, keramické brzdy a odlehčená karoserie znamenají hmotnost 1570 kg. Na lepší aerodynamice se podílí nový karbonový spoiler a větší difuzor. Poznávacím znamením jsou také černé koncovky výfuku, uhlíková ramena vnějších zpětných zrcátek a vstupy vzduchu. Na bocích V10 Plus jsou před zadními koly nové ventilační otvory.

V nabídce však překvapivě zůstává i přes vyšší spotřebu možnost volby manuálního šestikvaltu. Pokud se budeme bavit o kolech, standardem pro osmiválec budou 18palcová, pro V10 o palce větší. Obě verze však dostaly nové o 2 kg lehčí brzdové kotouče.

Prodej faceliftované Audi R8 má začít koncem tohoto roku. Za kolik? 4.2 FSI startuje v ceníku na částce 113 500 eur (2,895 milionu Kč) a 124 800 eur (3,183 milionu Kč) za Spyder. Silnější verze R8 5.2 FSI stojí minimálně 154 600 eur (3,943 milionu Kč) – cena za kupé a 165 900 eur (4,231 milionu Kč) za Spyder. Vrcholný model V10 Plus stojí 173 200 eur (4,417 milionu Kč).

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: