Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW M6 Gran Coupe potvrzeno

News

16.07.2012

Že sportovní divize M mnichovské značky chystá něco nového víme už dlouho, ovšem takovou modelovou ofenzivu jsme ani nečekali. Po novinkách M6 Coupé a M6 Cabrio se rozšíří tato řada ještě o další karosářskou verzi. Tou se stane 4dvéřové M6 Gran Coupe. Rozkvět ale zažije i M Performance. Divize M si naděluje dárky ke svým 40. narozeninám.

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Na rozšíření portfolia M6 dojde v první polovině příštího roku. Žádné technické jinakosti však nečekejme. Kromě praktičtejší karoserie se M6 Gran Coupe opět pochlubí skvostným 4,4litrovým osmiválcem s dvojicí turbodmychadel twin-scroll, přímým vstřikem benzinu a již tradičně i s proměnným časováním ventilů Valvetronic. Tuto jednotku nyní vozí pod kapotou M5, M6 Coupé, Cabrio a modely z rodiny X s přídomkem M.

Výkon 412 kW a 680 N.m točivého momentu, stejně jako zadní pohon budou tedy zřejmě bez jakékoliv změny. Ostatně dozvíme se to nejpozději na letošním autosalonu v Detriotu či v Ženevě.

Není to však to jediné rychlé, co BMW vypustí. Velký rozkvět a explozi novinek nyní BMW obstarává v rámci relativně nové divize M Performance. Po naftových modelech s tri-turbodieselem M550d xDrive, X5 M50d, X6 M50d se nyní představila nejostřejší benzinová jednička nazvaná M135i. A poslední zmiňované dílko bude k dispozici s manuálem, automatem, ve 3 i 5dvéřovém provedení, stejně jako s pohonem zadních i všech kol.

Podle posledních zpráv ale dojde poprvé v historii také na sportovnější řadu 7. Sedmička s logem M nebude samozřejmě nazvaná M7, vždyť to je natolik luxusní vůz, že nemůže být zároveň sportovní, ale... Nejpravděpodobněji se objeví model M770i xDrive. Tu by mohl pohánět 4litrový benzinový osmiválec s dvojicí turbodmychadel o výkonu 354 kW a točivém momentu 650 N.m. Zatím to ale není jisté.

Tyto udávané hodnoty jsou nižší než u ne-emkového 12válcového 760i, můžeme však logicky usuzovat, že si tak nová řada 7kvůli nižší hmotnosti (prý až o 200 kg) vystačí i se slabšími motory k dosažení lepší dynamiky. Pohon všech kol xDrive by měl této sportovní vlajkové lodi přidat na jistotě na mokru.

U M770i xDrive se očekávají také lehčí sportovní doplňky z karbonových vláken – jako třeba střecha, víko zavazadelníku či kapota. To spolu s nižší hmotností a lepší aerodynamikou zajistí lepší jízdní vlastnosti a zejména lepší ovladatelnost na zakroucenějších úsecích. Na novou sedmičku s logem M si ale budou potenciální zájemci muset počkat až do roku 2015.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: