Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Toyota dodá BMW hybridní a vodíkovou techniku

News

27.06.2012

Na sklonku minulého roku začaly automobilky BMW a Toyota spolupracovat na vývoji baterií pro elektromobily a hybridy a BMW přislíbilo Toyotě od roku 2014 dodávat malé diesely. Teď má japonská automobilka začít do Mnichova dodávat hybridní a později i vodíkovou techniku.

Autor:Lukáš NovýFoto:

Toyota tak v BMW získá významného zákazníka pro svou už léty prověřenou hybridní techniku. To jí pomůže rozmělnit vývojové náklady na hybridní ústrojí, což může vést k dalšímu zlevňování aut s kombinovaným pohonem.

Detaily dodávek nejsou přesně známy a tak není jasné, jaké komponenty hybridního ústrojí a od kdy by měla Toyota BMW dodávat. Rovněž není známo v jakých automobilech chce BMW japonské hybridní řešení používat. Toyota (respektive Lexus) má hybridní řešení jak pro vozy s pohonem přední nápravy tak s pohonem zadních nebo všech kol. Podobné kontrakty jako s BMW má Toyota i s Mazdou a Subaru.

Velkou novinkou spolupráce ale má být dodání vodíkové technologie pro mnichovskou automobilku. Toyota slibuje, že první sériový vodíkový automobil uvede na trh už v roce 2015 a právě z jeho techniky by mohlo těžit i BMW. Bylo by to vůbec poprvé, kdy by Toyota tuto techniku poskytla některé z dalších automobilek.

V obou případech je spolupráce poměrně neočekávaná, byť ne úplně překvapivá. BMW v poslední době investovalo hodně prostředků do vývoje vlastních elektromobilů a hybridních vozů (i3 a i8), šušká se ale, že automobilka nebyla úplně s výsledky spokojena a že původní záměr „rozjet to s nimi ve velkém“ je pryč. BMW už o svých revolučních vozech každopádně nemluví tak často, jako dříve.

Co se vodíkového pohonu týče, BMW patřilo mezi jeho průkopníky, ale v posledních letech se automobilka soustředila na jiné oblasti. Spolupráce s Toyotou jí tak umožní vrátit se rychle na špičku. BMW je také stále poměrně malá automobilka, která navíc vsází na drahou a špičkovou techniku. Proto se jí partneři pro vývoj i dodávku technologií velmi hodí.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: