Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Představení: Opel Mokka

News

25.06.2012

Opel v Ženevě ukázal jako vůbec první německá značka zástupce kompaktního SUV – segmentu B. Mokka stojící na platformě Corsy nabídne štědrý vnitřní prostor, moderní technologie a dokonce i pohon všech kol.

Autor:AutohitFoto:

Tržní nika je termín reprezentující mezeru na trhu a přesně tu Opel hodlá novým modelem subkompaktního SUV zaplnit. Žádná jiná německá konkurenční značka takový vůz ještě nemá, a tak jsme zvědaví, jak se mu bude dařit. Mokka se poprvé zjevila v Ženevě, ovšem jako druhá v pořadí. Předběhlo ji totiž její americké dvojče. Mokka se začne prodávat na konci tohoto roku, a tak je pomalu čas si ji podrobněji představit.

PRO PESTRÝ ŽIVOTNÍ STYL
Nový Opel má jméno odvozené od kávy mokka. Podle tiskové zprávy je jméno Mokka inspirované malými oválnými zrnky kávy prestižní odrůdy Coffea Arabica, což je káva kultivovaná, s výrazným charakterem a plná energie. Stejné má být i nové malé SUV – je určené primárně aktivním osobnostem s pestrým životním stylem.

Daleko zajímavější je ovšem fakt, že se Opelu podařilo skloubit zdánlivě protichůdné vlastnosti, a sice kompaktní vnější rozměry s bohatým vnitřním prostorem až pro 5 cestujících a zároveň s velkým zavazadelníkem. Karoserie vozu stojícího na platformě malé Corsy má délku pouhých 4,28 m, ledacos ovšem vynahradí výškou 1646 mm a šířkou 1774 mm. Rozvor činí 2555 mm, rozchod kol pak 1540 mm.

Základní objem zavazadelníku by měl dosahovat hodnoty 533 litrů, čímž by Mokka zdolala také o třídu větší soupeře jako Audi Q3 či BMW X1! A ani designem novinka nemůže nikoho zklamat. Vypadá dobře jako každý moderní Opel a nejvíce nám připomíná větší Merivu. Originálně jsou řešeny především zadní partie. Mokka vypadá robustně, elegantně a zároveň i sportovně. Vyšší stupně výbavy vyjedou v základu na 18palcových kolech.

TECHNOLOGIE VYŠŠÍ TŘÍDY
Interiér se nese v duchu značky. Přístrojový štít ani volant nejsou novinkou a palubní deska je i u Mokky tvořena kvalitními materiály, přičemž veškeré ovladače jsou opět soustředěny uprostřed. Mokka má hrát do noty praktičnosti, což dokládá hned 19 odkládacích prostorů a dvojice přihrádek před spolujezdcem. O variabilitu se postará sklopná dělená zadní lavice nebo dvojitá podlaha zavazadelníku.

Zajímavostí je, že Mokka přichází s celou řadou těch nejmodernějších prvků a technologií v rámci příplatkové výbavy. Kromě výtečných adaptivních bi-xenonových světlometů s funkcí automatických dálkových světel a několikrát oceněných ergonomických sedadel AGR nebudou zákazníci ošizeni ani o kamerový systém Opel Eye (rozpoznává a zobrazuje dopravní značky), systém signalizující nechtěné vyjetí z jízdního pruhu, couvací kameru ani o navigační systém.
V zadním nárazníku se za příplatek může objevit nová generace integrovaného nosiče jízdních kol FlexFix. Ta se speciálním adaptérem pojme až 3 jízdní kola o maximální hmotnosti 60 kg.

TAKÉ S POHONEM VŠECH KOL
Pod kapotou se objeví trojice nikterak zánovních čtyřválců se systémem Start/ Stop. Základem bude atmosférická šestnáctistovka Ecotec (85 kW) a silnější benzinovou verzi bude pohánět 1.4 Turbo (103 kW). Turbodiesely zastoupí zpočátku jen 1.7 CDTi (96 kW).

Standardem bude pohon předních kol a manuální 6kvalt, u dvojice silnějších jednotek ale půjde objednat i automat rovněž se 6 stupni. Na přání může být Mokka vybavena pohonem všech kol s funkcí adaptivního rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní kola. Vhodným doplňkem do lehčího terénu jsou systémy regulace trakce, rozjezdu do kopce či sjezdu z kopců.

Standardem je stabilizace ESC. Podvozek je tvořen závěsy McPherson vpředu a vzadu pak najdeme údajně jednoduchá vlečená ramena a torzní příčku. Řízení je hřebenové s elektrickým posilovačem. Více informací zatím nemáme. Mokka se tváří velmi sebevědomě. Hlavní otázkou ale budou jistě její ceny.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: