Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Korunové kolo jen pro Audi RS5

News

26.05.2012

Sportovní kupé Audi RS5 bylo prvním vozem značky od roku 1984 s podélně uloženým motorem, u něhož točivý moment mezi přední a zadní nápravu nerozděloval šroubový diferenciál citlivý na rozdíly točivých momentů (Torsen), nýbrž zcela nový diferenciál s takzvaným korunovým kolem.

Autor:AutohitFoto:

Později se očekávalo, že ten nahradí Torsen i u ostatních modelů značky. Dalším v řadě byla nová generace A6, u níž toto výrobce avizoval. Pravda je ta, že korunové kolo nakonec využívala pouze takzvaná nultá série A6.

Všechny pozdější se vrátily k osvědčenému Torsenu typu T3, jenž dělí v základním režimu, stejně jako diferenciál s korunovým kolem, točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60.

Modernizovaná A4 sází rovněž na Torsen a stejně tak nedávno představená A6 Allroad. Proč se diferenciál s korunovým kolem nakonec neujal, se můžeme jen domnívat.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: