Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Ferrari vylepšilo svůj HY-KERS

News

25.04.2012

Vývoji hybridního systému HY-KERS, nad kterým maranellská automobilka laboruje už nějaký ten pátek, je konec. Definitivní podoba se představila na pekingském autosalonu a prvním nositelem zeleného systému bude zřejmě nástupce topmodelu Enzo.

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Nová technologie je v případě Ferrari (tak jako u jiných značek) založena na aplikaci dvojice elektromotorů, akumulátorech a vyspělém řídicím modulu. Oproti předchozí verzi, kterou automobilka už prezentovala na uplynulých autosalonech (například v Ženevě 2010 v modelu 599) je systém HY-KERS druhé generace příznačný vyšší účinností a sníženou hmotností. Ferrari mu věří natolik, že ho nasadí do nástupce modelu Enzo.

Představeným výsledkem dlouhého vývoje je hardware, který se přiblížil k původně stanovenému cíli. Touto metou bylo dosažení výkonu 1 kW na 1 kg systémem přidané hmotnosti. Zároveň se hybridní systém může pochlubit o 10 % vyšším výkonem a 40% redukcí emisí CO2 oproti motoru bez této technologie. Bližší technické údaje budeme znát, jakmile se bude blížit první produkční aplikace.

HY-KERS bude spojen s uprostřed umístěným vidlicovým 12válcem (patrně 6,3 l z F12 Berlinetty se zvýšeným výkonem), předchozí koncept byl určen pro V12 umístněný vpředu.

O koordinaci přenosu síl elektromotoru a spalovací jednotky se stará 7stupňová dvouspojková převodovka (elektromotor číslo 1 je umístěn za ní a je implantován na jednu spojku). Podle právě uvolněného videa, je u spalovacího motoru uložen ještě druhý elektromotor (na opačné straně) starající se výlučně o napájení pomocných agregátů. Oba elektromotory budou připojeny na jednu sadu akumulátorů. Hlavní elektromotor se samozřejmě kromě asistence benzinového motoru stará jakožto generátor o rekuperaci kinetické energie.

O řízení celé soustavy se má podle Ferrari postarat procesor ne nepodobný řídicí jednotce z F1, tedy vysoce výkonný procesor schopný vypořádat se s nejsložitějšími algoritmy. Prvního vozu s technologií HY-KERS se možná dočkáme ještě tento rok.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: