Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Rok 2012 plný nových hothatchů

News

23.03.2012

Z pohledu kvantity se rozhodně je nač těšit, z pohledu řidičských zážitků si nejsme úplně jisti. Zde jsou některé důvody proč…

Autor:Jiří ŠvamberkFoto:

Z pohledu kvantity se rozhodně je nač těšit, z pohledu řidičských zážitků si nejsme úplně jisti. Zde jsou některé důvody proč.

Největší zklamání přichází z tábora Renaultu. Ten přednedávnem oznámil, že jeho skvostné Clio RS už nebude mít dvoulitrovou atmosféru, nýbrž přeplňovanou šestnáctistovku. A co je na tom za takovou tragédii? Právě dvoulitrový čtyřválec z dílny Renault Sportu je jedním z vůbec nejcharakternějších čtyřválců na světě a především v něm tkví kouzlo tohoto legendárního hatchbacku. Šlo o posledního Mohykána ostrých atmosfér a nyní přijdeme i o něj.

Příznivci Fordu si mohou mnout ruce, jelikož modrý ovál představí Fiestu ST se 180koňovým čtyřválcem 1.6 EcoooBoost (Fiesta přišla o skvělý dvoulitr už hodně dávno) a také Focus ST. I ten přináší pro nás nepříjemnou změnu – už nebude disponovat skvělým dvouapůllitrovým pětiválcem původně od Volva, ale dvoulitrovým Ecooostem se 245 koňmi. A důvod? Dvacetiprocentní úspora paliva.

Opel na nás vyrukuje s Astrou OPC, nicméně po zkušenostech s GTC máme úplně strach, aby nešlo o další propadák.

Podobné obavy máme také u Peugeotu, který na podzim ukáže 200koňovou 208 GTI. Pevně věříme, že se Francouzi konečně pochlapí a postaví následovníka 205 GTI.

Stejný motor jako Peugeot dostane také DS4, jenž se představí už v létě.

Další velký otazník visí nad Velosterem Turbo, jelikož jeho atmosférická verze nás vůbec nepřesvědčila, a to především z pohledu kvality jízdy. Dostane-li plánovaný model navíc dvojspojkovou převodovku, nezachrání ho ani dobrá cena.

Dalším hrdinou by měl být Juke Nismo, o kterém toho moc nevíme. Snad jen to, že se jedná o první vlaštovku tohoto velezkušeného tunera a čtyřválcová jednašestka bude naladěna na stejných 200 koní jako většina konkurence.

Bližší info není ani k Civicu Type-R, který dorazí někdy na začátku příštího roku. Modlíme se, aby alespoň jemu zůstal atmosférický motor.

A posledními zástupci této bohaté sklizně je německé duo BMW M135i a ostřejší derivát nové Audi A3, klasicky označené jako S3. U BMW půjde o nejdostupnější „emkový“ produkt s přiškrceným motorem z 1M Coupé a bude mít cca 315 koní.

Audi tradičně vsadilo na osvědčený dvoulitr TFSI s 280 koňmi a už teď se vsadíme, že na manuální převodovku můžeme rovnou zapomenout.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: