Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes GLK prošel faceliftem

News

23.03.2012

Po 4 letech od zahájení výroby se nejmenší SUV stuttgartské automobilky dočkalo modernizační kúry. Inženýři nechali géelkáčku vyráběnému v německých Brémách veškerou techniku a poslali ho jen na kosmetiku.

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Nejvýraznější změny jsou patrné při pohledu na příď. Konkrétně máme na mysli světlomety s vlnkou ve spodní části a přední nárazník, který se nově pyšní diodami pro denní svícení. Tyto změny jsou ale zřejmě těmi nejmarkantnějšími. Dobře, vezměme ještě v potaz pozměněnou grafiku zadních svítilen a jiný tvar střešních nosičů. Za zmínku stojí také několik nových designů kol v rozměrech 17, 19 a 20 palců. Zájemci si mohou připlatit za paket AMG s tužším podvozkem a charakteristickým agresivnějším vzhledem. Pro terénní nadšence je nabízen i kryt podvozku.

Co se změnilo uvnitř? Tak především GLK dostává kulaté výdechy klimatizace, které jsou teď u Mercedesu v kurzu. Některé hrany byly zaobleny, a tak celek vypadá o dost decentněji než dosud. Podstatnější změnou budiž přemístění voliče automatické převodovky ze středové konzole na sloupek volantu. Pákou už stejně kvrdlat nebudete, protože  jedinou volbou teď zůstává převodovka 7G-Tronic Plus s tlumičem torzních kmitů, manuál v nabídce zkrátka nehledejte.

Interiéru nechybí elektrické nastavení předních sedadel a to včetně bederních opěrek. Standardem je dvouzónová automatická klimatizace, všechna okna (jak jinak než) v elektrice, audiosystém podporující formát MP3 se slotem na 20 CD. V příplatcích najdeme multimediální systém Comand s hlasovým ovládáním, navigačním systémem a klidně i s audiosystémem Harman Kardon. Za příplatek je také rozhraní k připojení iPadu a další multimediálních zařízení. V nabídce jsou samozřejmě pakety, pomocí nichž své GLK můžete lépe typizovat a vybrat tak třeba sportovnější interiér.

Jak už bylo napsáno, po technické stránce se nic nemění. Nadále tak má zákazník možnost objednat jeden ze čtveřice turbodieselů o objemu 2143 cm3 v případě čtyřválců nebo 2987 cm3 v případě 6válce (195 kW). Čtyřválec se 105 kW dostanete pouze s pohonem zadních kol, u silnější varianty se 125 kW lze vybírat mezi pohonem zadních a pohonem všech kol 4Matic, ostatní verze včetně jediného atmosférického benzinového šestiválce (3498 cm3) s 225 kW jsou vybaveny výhradně pohonem 4Matic. Naším tajným typem je verze GLK 250 BT 4Matic (150 kW). Modely BlueEfficiency mají navíc standardně start-stop.

Co se bezpečnosti týče – GLK je vyzbrojeno celou řadou bezpečnostních asistentů. Samozřejmostí jsou airbagy, a systémy ABS, ESP, ASR, brzdový asistent, asistent rozjezdu do kopce a zajímavostí pak adaptivní tempomat Distronic Plus s funkcí udržování vozidla v jízdním pruhu či funkce monitorující mrtvý úhel. Attention Assist je už u Mercedesu klasikou, a tak jen připomeňme, že upozorňuje na potřebu pauzy a hlídá řidiče, aby neusnul za volantem. Pohled z ptačí perspektivy pro parkování pomocí několika kamer už známe. Promakaný systém Mercedes Pre-Safe umí předcházet některým kolizím.

Faceliftované GLK bude už nyní na jaře. Základní GLK 200 CDI stojí  v přepočtu 900 tisíc Kč, za nejlevnější model s pohonem 4Matic a motorizací 220 CDI dáte 1,06 milionu Kč. Benzinový a zároveň celkový top v nabídce (GLK 350) přijde na 1,25 milionu Kč.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: