Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes SL 65 AMG: Vrchol řady

News

20.03.2012

Nová generace vlajkového roadsteru SL značky Mercedes-Benz neztratila žádné válce. Nadále tak bude označení 65 AMG znamenat dvanáctiválcové šestilitrové bitrubo. Tentokrát s výkonem 463 kW a točivým výkonem elektronicky omezeným na 1000 N.m.

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Novinka, jakožto vrchol nové generace řady SL (R231), bude představena na New York Auto Show už příští měsíc. A bude to opět pořádná bestie! V12 Biturbo vycházející ze svého předchůdce je pod přední kapotou a generuje o 15 kW více než u předchozí generace. Disponuje tedy maximálním výkonem 464 kW (630 k) v rozmezí 4800–5400 otáček. Zadní gumy musejí být šetřeny, protože by je tenhle motor s brutálním točivým momentem roztrhal na cucky během okamžiku. Proto je hodnota točivého momentu omezena na 1000 N.m, které jsou dostupné v rozmezí 2300–4300 otáček.

Šestilitrová jednotka V12 v novém SL dostala převodovku AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, která se sem stěhuje na místo poněkud archaického 5stupňového automatu. Lze u ní volit ze 4 jízdních přednastavených režimů: Efficiency (C), Sport (S), Sport plus (S+) and Manual (M).

Kdo by hledal srovnání s doposud nejsilnější verzí 63 AMG, ten ať vezme v potaz, že nový topmodel má o 68 kW (92 k) a 150 N.m nižší parametry. Pozitivní je také to, že SL mezigeneračně zhublo o pěkných 170 kg. To se jistě pozitivně podepíše na jízdních vlastnostech. Za zmínku stojí také nový elektromechanický sportovní posilovač řízení od AMG, který je závislý na rychlosti a nastavuje se spolu s režimem podvozku  (s proměnnou charakteristikou tlumičů).

Kromě nárůstu výkonu, může automobilku těšit 17% snížení spotřeby, což ve výsledku znamená údaj 11,6 l/100 km. Ten byl dosažen mimo jiné použitím systému Start/Stop. Myslíme si, že tenhle údaj ale někoho, kdo za vůz může zaplatit kolem 6 miliónů Kč příliš netrápí.

Jak nové SL 65 AMG vlastně poznáte (pokud tady bude nějaké vůbec jezdit)? Na bocích najdeme charakteristické nápisy V12 Biturbo a také 19palcová kola mají trochu jiný design. Maska chladiče zde má poprvé dvojitý chromovaný pruh vedoucí ke znaku automobilky (twin blade) a shodně lakovanou spodní část předního nárazníku. Vzadu si všimnete specificky tvarovaných koncovek výfuku.

Hlavně SL 65 AMG ale poznáte, pokud si jeho majitel rozhodne zpříjemnit odjezd ze semaforů zatlačením plynového pedálu až k podlaze. Ozve se řev, kvílení pneumatik peroucích se s nedostatkem adheze a zrychlení 0–100 km/h umí tenhle otevřený vůz za 4 sekundy. V základu jede maximálních 250 km/h, než zasáhne omezovač rychlosti. Pro zájemce se tato meta dá za příplatek posunout na 300 km/h. V Německu se tenhle vrcholný Roadster začne prodávat v září s cenovkou startující na částce 236 334 euro (cca. 5 785 000 Kč).

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: