Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

České ceny Fiatu Panda

News

12.03.2012

Český ceník nového Fiatu Panda nepřináší žádná velká překvapení, svým způsobem ale neskrývá jisté sebevědomí. Zatímco odcházející model patřil k tomu nejlevnějšímu na trhu, novinka se cenou rozhodně nepodbízí.

Autor:Lukáš NovýFoto:

Nová Panda se začíná v Česku prodávat ve dvou verzích výbavy – Pop a Easy, nejvyšší výbava Lounge se k nám dostane až později. Ceník Pandy je poměrně strmě odstupňován, základní Pop začíná na 199 900 korunách akční ceny, ceníková je o  pět tisíc vyšší. Výbava Pop je k dispozici pouze s motorem 1.2 51 kW.

Vyšší výbava znamená u základního motoru příplatek 224 900 korun. To je pouze o 5 000 korun méně než stojí Škoda Citigo se silnější verzí motoru v nejvyšší výbavě. Panda ale láká zákazníky především na širokou nabídku motorů, která se bude navíc ještě rozrůstat.

Základní motor 1.2 nyní v prodeji doplňuje dvouválec TwinAir turbo s výkonem 85 koní – ovšem jen s automatickou převodovkou. Ta také určuje poměrně vysokou cenu 289 900 korun. To je mimochodem stejně, jako stojí Panda s oblíbeným turbodieselem 1.3 MultiJet s výkonem 75 koní. Vzhledem k vlastnostem TwinAiru se tak diesel jeví jako výhodnější volba.

V květnu se dostane do prodeje základní verze motoru TwinAir bez přeplňování s výkonem 65 koní. Zajímavé je, že toto provedení má cenovku o 15 000 korun vyšší než čtyřválec 1,2 litru s o 4 koně vyšším výkonem a se stejnou výbavou Easy.

I přes sebevědomé cenovky neoslní nová Panda výbavou. Litá kola se podle ceníku k základní variantě přikoupit nedají, u vyšší výbavy stojí 8 100 nebo 10 100 korun (14 nebo 15 palců). Připlácí se i za většinu barev, zdarma je jen základní bílá. Za většinu zákazník připlatí rozumných 3 300 korun, některé barvy vyjdou na 8 700. Ve výbavě Pop ale může zákazník vybírat jen ze tří barev – krom základní bílé je k dispozici červená a černá.

Za manuální klimatizaci se v základním provedení připlácí 15 000, u výbavy Easy je klima standardem a za stejný příplatek může být digitální. Ceník uvádí u obou verzí přítomnost pouze přípravy pro autorádio (4 reproduktory u Pop, 6 u Easy). Samotné rádio s CD je u vyšší verze za příplatek 8 500 korun, u levnější varianty ceník cenu autorádia neuvádí. Nutno je připlatit i za ESP a to 7 900 korun (pro verzi s automatem je ESP v ceně).

V základní výbavě naopak nechybí centrální zamykání (u Pop se pak připlácí za dálkové ovládání), nárazníky v barvě karoserie, výškově stavitelný volant, posilovač řízení Dualdrive, airbagy řidiče, spolujezdce a okenní airbagy.

Je jasné, že ceník Fiatu Panda dělá velký prostor pro individuální vyjednávání a pozdější dodatečné slevy a akční nabídky. Ve srovnání s pětidvéřovou verzí Škody Citigo se dá říci, že je Panda o něco dražší. Ovšem u Citigo dostanete klimatizaci v základu jen k nejvyšší výbavě, jinak se připlácí 16 000 korun. U základní verze Active je také potřeba připlatit 8 200 korun za centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Případným zájemcům o pětidvéřový malý vůz tedy doporučujeme pečlivé studium ceníku a návštěvu prodejců. Konkrétní ceny konkrétních provedení zvolených vozů mohou být totiž velmi blízké. Na straně Pandy je pak širší nabídka motorů včetně výkonnějšího agregátu a turbodieselu.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: