Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nový Mercedes A a Audi A3

News

06.03.2012

Ještě nikdy asi nebylo v nižší střední třídě tak narváno. Nyní se spolu navíc utká rovnou celá řada nových prémiových modelů. Mezi nimi je evoluce Audi A3 a také nový Mercedes A.

Autor:Lukáš NovýFoto:

Střední třída je letos plná novinek a jejich přísun zatím neustane. Obrovský souboj o zákazníky letos svedou automobilky především v prémiovém segmentu této třídy. Nové BMW řady 1 brzy na trhu doplní další dva soupeři – třetí generace Audi A3 a Mercedesu A.

Zatímco „á trojka“ je na první pohled pouze evolucí stávající generace, nový áčkový mercedes je zcela nový a znamená úplný odklon od předchozích provedení. Namísto MPV je to totiž klasický hatchback, který půjde přímo proti BMW 1 a Audi A3.

Nová A3 na první pohled vlastně ani tak moc nově vypadá – design je velmi podobný stávající generaci, jen přináší masivnější a dynamičtější prvky větších modelů. Při stejné délce jako stávající generace (4 237 mm) se prodloužil rozvor na 2 600 mm a hmotnost u prozatím základního modelu 1.4 TFSI klesla o 80 kilogramů. Hmotnost je tak 1 175 kilogramů. To především díky nové platformě MBQ a hliníkové kapotě a předním blatníkům.

Pod kapotou prozatím budou motory 1.4 TFSI, 1.8 TFSI a 2.0 TDI v prakticky stávajících provedeních. Spotřeba ale klesla o 12 %, benzínové modely spotřebují 5,2 a 5,6 litru, TDI jen 4,1 litru. Později se objeví i model 1.6 TDI se spotřebou 3,7 litru nafty a Audi připravuje modely s pohonem na CNG, LPG i hybridní ústrojí. K třídvéřovému modelu, který Audi právě představilo, se později přidá i pětidvéřová varianta – pravděpodobně s delším rozvorem a názvem sportback. Tato verze bude konkurencí pro další novou prémiovku nižší střední třídy – Volvo V40.

Do klasické nižšístřední třídy ale promluví i nový áčkový mercedes. Ten má pro změnu premiéru v podobě pětidvéřového hatchbacku a třídvéřová verze zatím není potvrzena, byť jsme ji v podobě studií viděli již dříve. Oproti shanghajskému konceptu je nový Mercedes trochu umírněnější především v přední části, konzervativnější tvary mají také zadní světlomety. Ale jinak je to stále pořádně dynamický zástupce kompaktních vozů, který to jistě zatopí nedávno trochu ztloustlému jedničkovému BMW.

Motorová paleta začíná na 80 kW u základního dieselu (emise CO2 99 gramů na kilometr) až po 155 kW u nejvýkonnějšího přeplňovaného benzínového dvoulitru. Celkem bude k dispozici šest motorů – všechny s přímým vstřikem paliva a stop-start funkcí. Novinkou je motor 1.6 Camtronic s novým variabilním zdvihem sacích ventilů.

Stejně jako u Audi bude i u Mercedesu k dispozici řada vymožeností ve výbavě – chybět nebudou adaptivní tempomat, systém pro udržování jízdního pruhu, různé multimediální systémy a další hračky.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: