Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Premiéra: Jaguar XF Sportbrake

News

05.03.2012

Právě dnes se otevírají brány letošního autosalonu v Ženevě. Jednou z novinek je Jaguar XF Sportbrake, první sériové kombi velké kočky s klasickou koncepcí pohonu.

Autor:Tomáš DusilFoto:

Důležitý je přídomek „s klasickou koncepcí“. V letech 2004 až 2009 existovalo kombi, odvozené od Jaguaru X-Type, vyráběného ve verzi sedan od roku 2001. Ten však nebyl ničím jiným, než Fordem Mondeo 2. generace na jehož zkrácené platformě CD132 byl postaven. S motory napříč před přední nápravou nešlo vlastně o klasický Jaguar, byť jinak vůz nebyl špatný.

To nové XF Sportbrake je již Jaguarem opravdovým. V porovnání se sedanem má vzadu o 48 mm více místa ve svislém směru. Navíc nabízí opěradla zadních sedadel dělná v poměru 40:60, což využijí nejen milovníci lyžování. Co se týká pohonu, tak zatím bude možné volit jeden z dvojice vznětových agreátů. Čtyřválcové 2.2d a šestiválcového 3.0d. Oba jsou výsledkem spolupráce motorářů Jaguaru (Fordu) s koncernem PSA. Jaguar je však spolu s Land Roverem jediným uživatelem podélné konverze těchto motorů.

Podvozek všech Sportbraků je standardně osazen elektronicky řízeným tlumiči. Jde o jakousi modernější verzi systému CATS (Computer Active Technology Suspension), který se poprvé obevil v roce 1996 na kupé a kabrioletu XK8. Výrobce uvádí, že až 500krát za vteřinu umí jeho ECU vyhodnocovat jízdní podmínky a tomu přizpůsobit úroveň tlumení (tuhost odpružení).

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: