Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Znovu servírované chilli – Audi RS 4 Avant

News

17.02.2012

Populární ostrý kombík od Audi hlásí svůj comeback. Třetí generace RS 4 Avant je vybaven osmiválcovým atmosférickým motorem V8 4.2 s nejvyšším výkonem 331 kW (450 k), který je přenášen na vozovku prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic a trvalého pohonu všech kol quattro. Tato jednotka je převzata z Audi RS 5...

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Fandy rychlých vozů Audi již dříve uspokojil model RS 4 (B5) z let 2000 až 2001, po němž následovala RS 4 (B7) z let 2006 až 2008. Nejostřejší A4 Avant se tak nyní objevuje již potřetí. Co potěší asi nejvíce je fakt, že oproti předchozí generaci nepřišla novinka o atmosférický osmiválec a sází na vypiplanou jednotku z modelu RS 5. Ručně montovaná vysokootáčková jednotka tak disponuje shodným výkonem 331 kW (450 k) při 8250 otáčkách a maximem točivého momentu 430 N.m, který je dostupný od 4000 do 6000 otáček.

Pro pohon všech kol je využito sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic spolupracující se samosvorným mezinápravovým diferenciálem. Ten se vyznačuje korunovým převodem. Standardně je točivý moment přenášen na nápravy v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy, může se však plynule měnit až na 70 % ve prospěch předních, nebo až 85 % ve prospěch zadních kol. Zadní náprava může být za příplatek osazena elektronicky řízeným diferenciálem, který aktivně rozděluje moment mezi zadní kola. Některé komponenty pětiprvkové přední nápravy a zadní nápravy s lichoběžníkovým spodním ramenem a samořidící kinematikou jsou vyrobeny z hliníku. V RS 4 také najdeme elektromechanický posilovač řízení.

Ve srovnání s A4 Avant je RS 4 o 20 mm delší, o 24 mm širší a o 20 mm blíže k silnici. Ledacos o potenciálu vozu napovídají oválné koncovky výfuku, zadní difuzor, spoiler, rozšířené blatníky a jiné prahy, matně stříbrné kryty zrcátek, agresivnější nárazníky (s většími vstupními otvory vpředu), matně hliníkové ohraničení masky chladiče, antracitová mřížka chladiče a loga RS 4. V nabídce je hned 8 různých odstínů metalických a perleťových laků. Novinka se navíc vyznačuje 19palcovými koly s pneumatikami 265/35 R19.

V příplatkové výbavě budou i o palec větší. Za koly se příliš neskryjí velké brzdové kotouče (vpředu s průměrem 365 mm). Brzdové třmeny lakované leskle černou barvou mají vpředu dokonce 8 pístků a loga RS. Zajímavostí je, že ocelové třecí plochy kotoučů se zvlněnou konturou vnějších okrajů jsou odvrtávané a spojené s hliníkovými středy kotoučů dutými čepy. To snižuje pnutí a zajišťuje také lepší odvod tepla, tudíž lepší chlazení a vyšší účinnost. Na přání lze doobjednat keramické brzdy se 6 pístky.

Nejzajímavější je údaj zrychlení 0–100 km/h. RS 4 tuto metu pokoří z klidu za 4,7 s, takže za RS 5 zaostává jen o desetinku sekundy. Standardně je omezovač rychlosti nastaven na 250 km/h, za příplatek to však může být až 280 km/h. Udávaná kombinovaná spotřeba je 11 litrů, ovšem RS 5 nám při testu konzumovala v klidu i dvounásobek. Zajímavé je, že stabilizační systém ESP lze zcela vypínat nebo nastavit do sportovního režimu, kdy vás ještě stále střeží. Stejně jako v RS 5 je i RS 4 vybaveno výfukovým potrubím s klapkami, které se v některých režimech systému Audi drive select mohou vyklopit a postarat se tak o ještě zajímavější zvuk a povedené meziplyny.

Dalším prvkem výbavy na přání je dynamický systém tlumení v podobě sportovního podvozku plus s adaptivním systémem DRC (Dynamic Ride Control). Ten samozřejmě sestává z tlumičů s proměnlivým účinkem tlumení (ve 3 režimech).

Jak jsme u Audi zvyklí, RS 4 není ochuzeno o žádné luxusní prvky výbavy ani o zkrášlující detaily. Chromované prvky jsou doplněny v interiéru o obložení z uhlíkového kompozitu, které může být na přání z kartáčovaného matného hliníku či z hliníku Race, případně může být interiér obložen panely a lištami s černým klavírním lakem nebo se síťovou strukturou z ušlechtilé oceli. Možností individualizace bude již tradičně nepřeberně mnoho. Důležitější je přítomnost sportovních sedadel v provedení alcantara/kůže nebo v celokoženém provedení Nappa (vpředu s integrovanými opěrkami hlavy). Multifunkční volant je v dolní části zploštělý a  na jeho paprscích zezadu nahmatáme pádla řazení. Nápisy RS zdobí celý interiér. Navigace, Bluetooth, internet na palubě? Vše bude možné.

První zákazníci dostanou své vozy Audi RS 4 na podzim 2012. Cena pro český trh nebyla dosud stanovena. V Německu bude začínat na 76 600 eur (tedy přes 1,9 milionu Kč).

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: