Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Vrchol řady 6 přichází – BMW M6!

News

13.02.2012

Po představení nové rozporuplné modelové řady M Performance nás BMW potěšilo a představilo oficiálně ostrý model M6. A to nejen ve verzi kupé (F12), ale také jako kabriolet (F13) stále vybavený plátěnou střechou. Po zkušenostech s novou M5 se na tenhle vůz opravdu těšíme...

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Em-šestka je opět vrcholem řady 6. Jak už jsme si u minulé generace zvykli, většinu techniky přebírá od sedanu M5. Tudíž příliš nepřekvapí, že v útrobách (pod kapotou) najdeme osmiválec o objemu 4,4 l, který dopuje dvojice turbodmychadel Twin Scroll usazená mezi válci. Tato pohonná jednotka je také vybavena přímým vstřikem benzinu a variabilním časováním ventilů Valvetronic. To vše z dílny sportovní divize Motorsport, na kterou purističtí fandové BMW nedají dopustit.

S poslední M5 tedy nová M6 sdílí i parametry 412 kW (560 koní) při 6000–7000 otáčkách a zadní kola budou pneumatikami psát na asfalt točivým momentem až 680 N.m (již od 1500 otáček). Omezovače dosáhne tento „mocný“ motor při 7200 otáčkách. Shodná je také dvouspojková 7stupňová převodovka M DCT s elektronikou Drivelogic, pádly pod volantem a s volitelnými režimy.

Trakci zadní nápravy zajišťuje elektronický samosvorný diferenciál Active M. Pro maximálně efektivní rozjezdy je zde Launch control a také chytře naladěný stabilizační systém. M6 však překvapí sériově dodávanými LED světlomety (M5 má bi-xenony) a v provedení Coupé opět i karbonovým střešním dílem, ten je však krásně vytvarován. V M6 najdeme standardně i noční vidění, systémy udržování v jízdním pruhu a jeho neoprávněného přejetí. Zadní kamera se vždycky hodí, obzvláště u takového kolosu. Samozřejmostí jsou adaptivní tlumiče, regulovatelný stabilizační systém a účinek posilovače. Vše zajišťuje ovladač jízdních režimů M Drive s dvojicí tlačítek na volantu pro uložení oblíbených kombinací.

Základem budou 19palcová kola s pneumatikami 265/40 R19 vpředu a 295/35 R19 vzadu, za příplatek však dostanou zákazníci o palec větší. Překvapí však možnost volby karbon-keramických kotoučových brzd s průměrem 358 mm vpředu, respektive 396 mm vzadu. Ty poznáte podle zlatě lakovaných třmenů. Tahle možnost u M5 chyběla.

Kromě lehkých odlišností, které zagresivňují vzhled oproti běžné šestce, budete M6 poznávat hlavně podle jiných výplní ledvinek (poprvé je logo M i zde!), nárazníku s většími otvory vpředu a nárazníku s difuzorem a čtveřicí koncovek výfuku vzadu.

Interiér se chlubí prvotřídním koženým čalouněním, komunikačním multimediálním rozhraním iDrive, do sedadel integrovanými bezpečnostními pásy nebo karbonovými doplňky. Za zmínku stojí přenádherný tříramenný volant. Kromě standardně dodávané 2zónové klimatizace je zde vše, co byste si představovali. Za příplatek se dodává vyhřívání volantu, automatické dovírání dveří soft close, lepší navigační systém nebo například audiosystém od firmy Bang & Olufsen.

Jak to pojede? Opět brutálně. Na papíře dokonce lépe než M5. Nové BMW M6 zrychluje 0–100 km/h za 4,2 s a na dvoustovku to z klidu zvládne za 12,6 s! Otevřená varianta umí tyto disciplíny za 4,3 s, respektive 13,1 s. Maximální rychlost je již standardně 250 km/h, ovšem i u M6 lze připlatit za tzv. balíček M Driver’s Package, se kterým můžete uhánět až 305 km/h. Udávaná spotřeba je u kupé jen 9,9 l/100 km a Cabrio disponuje o 0,4 l vyšší hodnotou. Tyto hodnoty byly dosaženy také instalací systému Start/Stop. S ohledem na hmotnost 1850 kg (respektive 1980 kg) jde o solidní hodnoty. Od M5 jsme nečekali, že bude umět jezdit za tak málo, ale dokázala to. Také jsme si nemysleli, že bude tak sportovní navzdory vysoké pohotovostní hmotnosti, ale i zde nás umlčela. M6? To bude podobný případ.

Nové BMW M6 se objeví už v Ženevě. V Německu by se v prodejích mohla novinka objevit v červenci. Zatím se na internetu hovoří jen o britských cenovkách. Za Coupé by v přepočtu mohli potenciální zákazníci v budoucnu zaplatit zhruba 2,8 mil. Kč, za Cabrio o 150–200 tisíc víc.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: