Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Čtvrtá Mazda MX-5: Wankel a méně než tuna

News

01.02.2012

Již nějakou dobu připravuje Mazda novou generaci již legendárního roadsteru MX-5. Ta by se měla představit někdy v příštím roce, světem ale už koluje řada informací, jak by měl nový model vypadat.

Autor:Lukáš NovýFoto:

Svou filosofií se čtvrtá generace MX-5 vrátí k původní myšlence generace první – měl by to tedy být opět minimalistický roadster nabízející především skvělé zážitky z jízdy s možností každodenní použitelnosti. Právě na tu byl především v aktuální třetí generaci kladen možná až příliš velký důraz a tak MX-5 docela přibrala na hmotnosti.

Čtvrtá generace vrátí hmotnost pod jednu tunu, většina zdrojů hovoří o tom, že nakonec hmotnost klesne pod 900 kilogramů. Na jejím snížení se mají podílet nová konstrukce z vysokopevnostní oceli a lehčí motory, nová MX-5 také možná dostane spartánštější výbavu než dosavadní model.

Design bude vycházet z tvarového jazyka konceptu Shinari, řada informací také hovoří o tom, že nová MX-5 nebude působit tak mohutněj, jako ta současná. Napomoci tomu má i méně výrazná mřížka chladiče.

Velký otazník zatím leží v oblasti pohonných jednotek, dostupné informace se velmi rozcházejí. Často se hovoří o přeplňovaném motoru 1,3 SkyActive s prozatím blíže nespecifikovaným výkonem. Byla by to první sériová přeplňovaná MX-5 v historii. Další zmiňovanou možností je čtyřválec SkyActive 1,5 litru, nejspíše bez přeplňování a s výkonem zhruba 125 koní.

Pokud by ale byly pravdivé nejnovější spekulace, pak MX-5 čeká doslova revoluce. Objevily se totiž informace, že malý roadster by měl pod kapotu dostat rotační motor Wankel. V souvislosti s ním je často zmiňováno i hybridní ústrojí. Takováto sestava by pod kapotou MX-5 mohla mít výkon až 200 koní.

Pokud opravdu takovou pohonnou jednotku MX-5 dostane, jistě budou na výběr i obyčejnější motory. Poněkud neobvyklé a složité ústrojí by totiž mohlo odradit spoustu zákazníků, kteří MX-5 oceňují pro její jednoduchost a přímočarost. Wankelův motor navíc není zářným příkladem každodenní použitelnosti, na druhou stranu by mohl nadchnout řidiče bažící po otáčkách. Jenže ve spojení s elektromotory a bateriemi? Kdo ví, jak tohle může dopadnout.

Nám se nejvíc líbí představa lehké MX-5 s malým točivým atmosférickým čtyřválcem a když už Wankel, tak samostatný – jako volba pro extrémisty. Ať už to bude jakkoli, na novou generaci MX-5 si ještě počkáme. Některé informace hovoří o premiéře už letos, pravděpodobnější ale je, že letos uvidíme facelift stávajícího provedení. Nová generace by se mohla představit v příštím roce a prodeje by odstartovaly v roce 2014.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: