Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nové tříválce PSA

News

20.01.2012

Koncern PSA, sdružující značky Peugeot a Citroën, nedávno představil zcela novou řadu nejmenších zážehových pohonných jednotek. Motory řady EB se stanou základem nabídky, poprvé se s nimi setkáme v Peugeotu 208.

Autor:Tomáš DusilFoto:

Motory EB mají výhradně tři válce a prvním jejich hostitelem bude nový malý Peugeot 208 do něhož značka vkládá velké naděje. Ten se po 26 letech stane prvním malým vozem skupiny PSA pod jehož kapotou už nenajdete osvědčené čtyřválce řady TU.

Ty v první verzi, tedy ještě s karburátorem, debutovaly v roce 1986 v malinkém Citroenu AX. Nové agregáty mají hliníkový blok válců, uzavřený hlavou s dvojicí vačkových hřídelů. Výměnu směsi u každého válce zajišťuje čtveřice ventilů.

Ty sací jsou osazeny soustavou Valvetronic, suplující funkcy škrticí klapky. Samotný rozvod nabízí proměnné časování a to na obou stranách. Vstřikování benzínu je nepřímé, tedy do sacího potrubí. Menší motor se vyznačuje litrovým objemem s vrtáním 71 mm, zdvihem 84,1 mm. jeho výkon je 50 kW při 6000 otáčkách za minutu.

Větší 1.2 má vrtání o 4 mm větší a zdvih pístů prodloužený na 90,5 mm. Její výkon je 60 kW při taktéž 6000 otáčkách za minutu. Prostým vydělením tak zjistíte, že měrný výkon je u obou motorů stejný a činí 50 kW.

Dle prvních údajů od firmy Peugeot je větší motor obohacen o vyvažovací hřídel. Jak je proveden, je otázkou. Pokud by byl v bloku, znamenalo by to, že by motory byly odlišné, což nepředpokládáme.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: