Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Koncepty Chevrolet z Detroitu 2012

News

16.01.2012

Automobilka Chevrolet se v Detroitu vytasila dvěma koncepty, které bychom v případě příznivé reakce potenciálních zákazníků měli v budoucnosti vídat na silnicích - především na těch severoamerických.

Autor:Jiří ŠvamberkFoto:

Na základě představené dvojice studií nazvaných Code 130R a Tru 140S by Chevrolet rád zjistil, zda bude o takové vozy ve Spojených státech zájem. Návštěvníci autosalonu mají možnost vyjádřit své myšlenky a názory, čímž se nepřímo stanou spolutvůrci budoucích vozů značky.

Cílovou skupinou jsou podle výrobce dnešní třicátníci, přičemž tito lidé představují 40 procent dnešních potenciálních zákazníků s nákupní silou 1 trilión USD (781 biliónů €).

První studie Chevrolet Code 103R  je čtyřsedadlové kupé s jednoduchým, vzpřímeným profilem. Její barvou je zcela nový odstín metalické červené s anodizovanými 20palcovými zlatými koly. Code 130R využívá prvky „výkonového“ stylingu inspirovaného minulostí a pohon zadních kol. Agresivní čelní částí, pro Chevrolet typickými oblouky blatníků, hladkými boky a  emblémem Chevrolet se šachovnicovitými vlajkami se odvolává na dědictví výkonných Chevroletů. Ve zkratce řečeno, zmenšené Camaro jako vyšité.

Pod kapotou najdeme 1.4 Ecotec o výkonu 110 kW, který je posílán na zadní kola pomocí šestistupňového manuálu, třebaže automatická převodovka je také alternativou. Code 130R s technologií eAssist (elektromotor) umí klasicky vypínat motor při zastavení, získat energie při brzdění. 

Tru 140S, druhá studie Chevroletu, je čtyřsedadlové sportovní kupé s pohonem předních kol a „exotickým“ designem. Vůz by měl být založen na základech Astry GTC, respektive Chevroletu Cruze. Zda je zadní náprava vybavena wattovým přímovodem tisková zpráva neuvádí.

Konstruktéři Tru 140S chtějí představit technologie typické pro dražší auta, včetně přímého vstřikování paliva. To rozhodně chválíme, jelikož Opel, respektive GM, přímým vstřikem u benzinových čtyřválců nedisponoval. Mezi další pokrokové technologie použité u této studie je Strat/Stop technologie nebo vyvážené vnitřní spalování a elektrifikace, což vytváří vysokou hodnotu a zlepšenou spotřebu paliva.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: