Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi mění názor: R8 e-tron se bude vyrábět

News

13.12.2013

Dramatický posun vpřed v oblasti Li-Ion akumulátorů způsobil, že Audi odvolává, co odvolalo a slibuje, co slíbilo - elektrický sporťák s nulovými emisemi v omezené sérii nakonec vyrobí.

Autor:RedakceFoto:

Audi také chtělo postavit sporťák, disponující ekologicky šetrným systémem pohonu, ba co víc, jednu chvíli to vypadalo, že jeho elektrické R8 e-tron předstihne i hybridní supersporty Porsche a McLarenu. Jenže jízdní dosah 215 km a další problémy vedly k rozhodnutí, že malou sérii ekosporťáku vůbec do výroby nepustí a celý projekt poslouží pouze jako pojízdná labratoř pro další vývoj ekoaut.

To platilo ještě na jaře letošního roku, jenže teď je všechno jinak. Do vedení výzkumného a vývojového oddělení byl jmenován Ulrich Hackenberg, což mohlo (ale také nemuselo) ovlivnit vývoj v oblasti Li-Ion akumuátorů, jenž pokročil tak daleko, že vůz ve víceméně stejné specifikaci má rázem akční rádius téměř 400 km.

Díky novému chemickému procesu v akumulátorech se zvýšila kapacita původně 48,6kWh článků, nové hodnoty jsou ale prozatím tajné. Jisté však je, že se změní design vozu a to ve stylu chystané druhé generace R8, která přijde v průběhu příštího roku. S šasi a prostorovým rámem problém nebude, ten už e-tron z chystaného modelu využívá. Patrně tedy zůstane na podobné úrovni i váha vozu 1780 kg. 

Původní R8 e-tron mělo dva elektromotory o společném výkonu 381 koní (280 kW) a s točivým momentem 820 Nm, díky nimž zrychlí na stovku za 4,2 s a rozjede se na rychlost 200 km/h. V rámci pokračujícího vývoje lze očekávat i mírná vylepšení těchto hodnot, ale nepůjde nejspíš o nic dramatického. Výroba omezené série započne někdy ve druhé polovině příštího roku. 

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: