Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Ford Mustang 2015: pošesté a úplně jinak


05.12.2013

Jednoznačně největší automobilová novinka dnešního dne - oficiálně se odhalil zbrusu nový Ford Mustang. A když říkáme nový, tak opravdu radikálně nový.

Autor:RedakceFoto:

Ford Mustang modelového roku 2015 se nám prostřednictvím různých úniků poodhaloval už několik posledních týdnů, přičemž nové fotografie i "zaručené" informace nabraly na intenzině v posledních dvou dnech. Ze všeho nejlepší ale bylo vydržet a počkat si na oficiální představení, tak pojďme na to!

Zvenku by by mohlo zdát, že se nic zas tak dramatického neděje. Mustang MY2015, jenž se začne prodávat ve druhé polovině příštího roku, designově vychází ze současného modelu, byť působí moderněji, ovlivněn konceptem Evos. Změn v celkové koncepci je ovšem mnohem víc, než by se na první pohled mohlo zdát.

Původní informace o radikálním zmenšení rozměrů z důvody snahy o globalizaci auta se nepotvrdily, rozvor zůstal zachován, šířka vzrostla o 38 mm, rozchod zadních kol o 72 mm a protože délka není zatím známa, jediného prokazatelného zmenšení se dočkala výška - o 36 mm.

I přesto se po technické stránce udály hotové divy. Mustang se rozloučil s listovými pery na zadní nápravě a má vzadu nezávislé zavěšení, zatímco vpředu nejdete klasické vzpěry McPherson a Ford slibuje jízdní vlastnosti na úrovni té nejlepší současné konkurence, kterou má na mysli BMW M4 a dokonce i Porsche 911.

Tomu odpovídají i plánované motorizace. Vrcholem se stane pětilitrový Coyote V8, vyladěný na 426 koní (323 kW) a 529 Nm, jenž má být postupem času nahrazen (nebo doplněn) 500koňovou verzí. Šestiválec 3,7 l bude určen pouze pro USA, kde bude poskytovat 304 k (224 kW) a 366 Nm, zbytek světa se tak bude muset spokojit s jedinou alternativou k osmiválci v podobě přeplňovaného přímovstřikového čtyřválce 2.3 EcoBoost, jenž má ovšem parametry velmi blízké V6 - 309 k (227 kW) a 414 Nm. Ford si ovšem vyhrazuje právo drobných změn v parametrech, přece jen nás od uvedení na trhy celého světa dělí přibližně půl roku. Každopádně bude možné volit mezi vylepšeným šestistupňovým manuálem nebo automatem s pádly pod volantem.

Nic by se ale už nemělo měnit na tom, že brzdové kotouče mají průměr 320 mm a vpředu mají dvoupístkové a vzadu jednopístkové třmeny. Připlatit ale bude možné za 353mm/330mm disky se čtyřpístkovými třmeny na předku nebo za 381mm kotouče Brembo se šestipístky. Škála kol se pak v souvislosti s tím pohybuje mezi 18-20".

Interiér kupé, kterému Ford říká fastback, prošel snad nejradikálnější změnou k lepšímu a je prý inspirován leteckým průmyslem. Standardně v něm počítejte mimo jiné s kůží, bezklíčovým odemykáním a nejnovějšími infotainmentovými a bezpečnostními systémy.

BkNPyfJkbJ8

2KrswmyWrUQ

_8sxYbsGyC8

Tagy:
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: