Audi modernizovalo svou vlajkovou loď A8
22.08.2013
Již v září otevře své brány autosalon v německém Frankfurtu. Koráb z Ingolstadtu se přijede pyšnit vylehčenou konstrukcí, výkonnějšími motory a také upraveným vzhledem, na nějž upozorní mimo jiné i nová technologie světlometů.
Návrat z Frankfurtu bude v podání A8 rychlý, od listopadu totiž bude vrcholný sedan značky součástí nabídky českých prodejců. S čím přichází? Předně s pozvednutou fyzičkou. Audi totiž zapracovalo na odlehčení celé konstrukce, například u slabší benzinové verze 3.0 TFSI se standardním rozvorem váží 1830 kilogramů. A8 za to vděčí kompletně hliníkové karoserii, která navíc díky konstrukci ASF (Audi Space Frame) váží jen 231 kg. Přesto si model zachovává své rozměry, tedy 5,14 m do délky s rozvorem 2,99 m, 1,95 m do šířky a 1,46 na výšku. Verze A8 L poskytuje extra 13 cm, všechny byly přitom přičteny k rozvoru, a tedy ke komfortu cestujících.
Základní Audi A8 nabídně dva zážehové a dva vznětové motory. Jedná se o kompresorem přeplňovaný 3.0 TFSI s výkonem 228 kW (310 k) a vidlicový osmiválec 4.0 TFSI se dvěma turbodmychadly, ten poskytuje 320 kW (435 k). Příznivci nafty budou vybírat mezi šestiválcem 3.0 TDI clean diesel o výkonu 190 kW (258 k) a osmiválcem 4.2 TDI clean diesel s výkonem 283 kW (385 k). Jeho točivý moment přitom dosahuje úctyhodných 850 Nm. Vrcholem je model A8 L W12 s dvanácti válci uspořádanými do písmene W. Z jeho 6,3 litru vyždímete až 368 kW (500 k), na oplátku však po vás budou chtít minimálně 11,7 litrů paliva na každých 100 km.
Jak ale modernizovanou A8 poznáte na první pohled? Liší se například přední maskou. Spodní hrana světel je nyní rovná. Všechny modely s motorem V8 mají navíc LED světlomety v základní výbavě. Novinkou je systém Matrix LED, který se skládá z 25 elektroluminiscenčních diod na každé straně, které lze individuálně zapínat, vypínat či ztlumovat v závislosti na situaci. Systém je navíc propojený s navigací, dokáže tak proto upravovat osvětlení prostoru před vozem podle aktuální pozice. Designová úprava se dotkla také zádě, koncová světla jsou nyní plošší.
Důležitou stránkou A8 je však interiér. Ten je výsledkem ruční práce. Najdete tu sedadla s ventilací, masážními funkcemi či elektricky ovládanou opěrkou pro nohy, čtyřzónovou klimatizaci nebo bonbónky jako elektrické dovírání dveří či chladničku. K dispozici je nová paleta barev a materiálů pro potahy či ozdobné obložení, například jemně zrnité hnědo-stříbrné dřevo topolu, případně hnědo-zlaté dřevo jasanu. Nechybí ani rozsáhlá řada asistenčních a uživatelských systémů jako parkovací pomocník se zobrazovacím rozsahem plných 360°, noční vidění rozpoznávající chodce a větší zvěř nebo hotspot pro WiFi s internetovými službami obsahujícími Google Earth a Google StreetView.