Český úspěch na Red Bull Ringu
24.07.2013
Premiéra Světové série Renault na rakouském území přinesla v obou jízdách Formule Renault 3.5 vítězství pro český tým Lotus, třetí místo v závodě Megane Trophy pak přidal Erik Janiš.
Rakouský Red Bull Ring, na kterém se až do roku 2003 jezdila Velká cena Rakouska Formule 1 (tehdy se trať ještě jmenovala A1 Ring) a příští rok se na něj královna motosportu opět vrátí, přivítal Světovou sérii Renault poprvé v historii.
Víkend Světové série, to jsou dva dny plné akcí pro malé i velké návštěvníky. Kromě závodů tři a půl litrové Formule Renault 3.5, Eurocupu Formule Renault 2.0, Megane Trophy a Eurocupu Clio se na trati několikrát ve vozech Clio RS představí čtyři jezdci, kteří pro diváky na cílové rovince dávají vozům pořádně zabrat, až se kouří od kol, na obloze předvádí něco ze svého umění akrobatický pilot helikoptéry či letadla a třešničkou na dortu jsou demonstrační jízdy monopostu Formule 1 Red Bull RB7 z roku 2011. Jakou má Red Bull souvislost s Renaultem? Francouzský výrobce týmu z Milton Keynes motory, které v posledních třech sezónách dovezly Sebastiana Vettela k titulu mistra světa.
![]() |
Na Red Bull Ringu s Red Bullem RB7 diváky bavil pilot Toro Rosso ve Formuli 1 Jean-Eric Vergne. |
Když ke všemu dění přičtete fakt, že vstup na tribuny a do paddocku je po celý víkend zdarma (na stránkách seriálu si stačí vytisknout vstupenku), dostanete velmi povedenou akci pro celou rodinu.
Víkend u našich jižních sousedů byl šestým podnikem letošní sezóny Formule Renault 3.5. Sezóna se dosud nesla většinou pouze ve znamení soubojů Belgičana Stoffela Vandoorna a Dána Kevina Magnussena, které před víkendem na Red Bull Ringu v průběžném hodnocení dělil rozdíl pouhých tří bodů.
![]() |
Dominantou Red Bull Ringu je býk uprostřed okruhu. |
Red Bull Ring však patřil Marcu Sorensenovi a českému týmu Lotus (generálním manažerem je Antonín Charouz). Dán zajel nejrychlejší čas v kvalifikacích na oba závody a jak v tom sobotním, tak v nedělním, vedl od startu do cíle. V neděli přepustil vedení jen na pár kol během povinných zastávek v boxech. Pro Sorensena i Lotus to bylo první letošní vítězství a po nepříliš povedeném začátku sezóny se tým se sídlem v Žebráku u Prahy posunul v hodnocení týmu z desáté na sedmou příčku. Přeskočil také další český tým v sérii ISR, kterému nyní patří osmá pozice. Pro tým ISR byla maximem víkendu čtvrtá pozice Sergeje Sirotkina v prvním závodě, což byly také jediné body, které si tým z Rakouska odváží.
![]() |
Marco Sorensen byl v obou závodech nedostižitelný. |
O úspěchy českých barev se však nestaraly pouze týmy, ale také jezdci, když po sobotním čtvrtém místě v Eurocupu Megane Trophy dojel v nedělním závodě na třetí pozici Erik Janiš závodící v černo-zlatých barvách týmu Gravity-Charouz. Třetí příčka mu patří také v průběžném hodnocení šampionátu. Své další závody sezóny v Rakouskou absolvovali také piloti dvoulitrové Formule Renault, kde si vítězství rozdělili Ignazio d’Agosto a Oliver Rowland; a šampionítu vozů Clio.
Společnost celé karavaně Světové série Renault však tentokrát dělali také účastníci Evropské Le Mans série. Ta s příchodem Mistrovství světa vytrvalostních závodů (FIA WEC), jehož součástí je také slavná 24hodinovka Le Mans, ztratila na prestiži a i její startovní pole prořídlo, nicméně příznivci závodů typu Le Mans, kde se na trati potkávají prototypy s vozy kategorie GT, si v sobotním tříhodinovém závodě přišli na své.
Foto: autor