Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nejčastěji se stále prodávají Škodovky

PR

13.02.2013

Začátkem nového roku se vždy vyrojí řada nových statistických údajů a tak se člověk může podívat, jak blízko je svými loňskými rozhodnutími „průměrnému Čechovi“. Zajímalo by vás, kterým vozům se v uplynulém roce nejvíce dařilo, které se dobře prodávaly jak mezi nový, tak mezi ojetým zbožím?

Autor:PRFoto:

V uplynulém roce si zákazníci koupili 174 tisíc osobních vozů, to je o půl procenta víc než v roce 2011. Česká republika je tak jeden z mála evropských států, který se může růstem prodeje automobilů pochlubit. Přesto růst nesplnil původní optimistické prognózy. Ještě v prvním pololetí byl očekávaný nárůst až třikrát vyšší. Na vině jsou pravděpodobně problémy s centrálním registrem vozidel a také fakt, že prosinec měl letos málo pracovních dní. Lidé tak registraci vozu často odsunuli na později.

Mezi pěti nejúspěšnějšími značkami se letos objevili Volkswagen, Hyundai, Ford, a Renault. Tradičně dominovala značka Škoda. Té se podařilo prodat víc jak 53 tisíc vozů, jen pro srovnání, druhá nejúspěšnější automobilka Volkswagen prodala něco přes 17 tisíc vozů.

Jak se vedlo autobazarům
Z výroční zprávy společnosti Auto ESA vyplývá, že ani autobazarům se v loňském roce nevedlo špatně. Prodej ojetých vozů se u AutoESA zvedl od roku 2011 o celých deset procent. Stále populárnějšími jsou mezi Čechy dieselové motory. V roce 2012 činil podíl zakoupených vozů vybavených tímto tipem motoru celých 61 %, ještě v roce 2010 to přitom bylo pouhých 45 %. „To je opravdu zásadní posun. Důvodem zvýšené obliby dieselů jsou nejspíš rostoucí ceny pohonných hmot, ale také klesající zájem o malé vozy a zvýšená kvalita naftových motorů spolu s jejich úsporností,“ myslí si Filip Kučera z Auto ESA.

Co se týče popularity značek, i u autobazarů vedla jednoznačně Škody. I žebříček dalších čtyř nejpopulárnějších automobilek se shoduje s prodejem vozů nových. Výjimkou je pouze značka Hyundai, která musela uvolnit místo Citroenu.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: