Nissan GT-R je zase o něco silnější
10.11.2012
Ruku v ruce s vyšším výkonem samozřejmě kráčí lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost.
1.jpg" alt="Automobily Nissan GT-R modelový rok 2013" />
Ke změnám inspirovaly Nissan zkušenosti ze závodní čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu. Do motoru se tak kvůli lepší odezvě ve středních otáčkách dostaly výkonnější vstřikovače s přesnějším
dávkováním paliva.
S udržením akcelerace při vytočeném motoru pomáhá restriktor vložený do obtoku turbodmychadla, řešila se i stabilizace tlaku oleje ve vaně. Nissan navíc začne ve svých prodejnách nabízet soutěžní
olej Motul. Ten je určený zákazníkům, kteří o víkendech vyrážejí se svými plechovými miláčky na okruhy.
Posílení motoru bylo tedy učiněno zadost, na řadě jsou dravější průjezdy zatáčkami. Při nich se kladně projeví snížené těžiště vozu i úprava parametrů tlumičů a předního stabilizátoru.
Přesnost odklonu předních kol zlepšují excentry umístěné na nápravě. Další vylepšení představuje zesílená hnací hřídel, která zvládá přenos většího točivého momentu. To kvůli vyšší spolehlivosti při jízdě na limitu, například při závodech.
Na karoserii žádné změny neodhalíte ani po zevrubném průzkumu. Vizuálně je vše při starém, pod povrchem se však skrývají nové výztuhy.
V interiéru zůstalo téměř vše při starém.
Japonci se vylepšeného GT-R samozřejmě dočkají jako první, do prodejen tam zamíří již 19. listopadu. Do konce roku ho budeme mít i v Evropě, zkrátka nepřijde ani Amerika.
Nissan při výrobě motoru pro GT-R stále upřednostňuje lidi před roboty.