Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel prozradil svůj recept na downsizing

News

14.10.2012

Na kongresu Aachen Colloquium představil a popsal nové zážehové čtyřválce SIDI Ecotec Turbo o objemu 1,6 l, které koncem roku začne vyrábět.

Autor:Jan GaislerFoto:



Požadavky při vývoji nových agregátů bývají vesměs stejné – nižší apetit a méně zplodin při zvýšení výkonu a točivého momentu. Nejinak je tomu u Opelu, kterému se povedlo snížit spotřebu o 13 procent. Stejný pokles zaznamenaly i ostře sledované emise CO2. O 33% pak stoupl počet kilowatt a newtonmetrů. Jako bonus lze brát vylepšenou kulturu chodu motoru.

Nové motory bude Opel vyrábět ve dvou provedeních. Verze 1.6 Eco Turbo (125 kW a 280 Nm) je optimalizovaná z hlediska spotřeby paliva, 1.6 Performance Turbo (147 kW a 300 Nm) se soustředí především na jízdní dynamiku.

Moderní motory už téměř samozřejmě využívají přímé vstřikování a přeplňování turbodmychadlem. To je u novinky kvůli zmenšení prostorových nároků a zjednodušení výroby integrováno přímo do sběrného výfukového potrubí. Nízkotlaké a vysokotlaké rezonátory spolu s optimalizovaným vedením vzduchu redukují emise hluku, řidiče tak nebude obtěžovat typické hvízdání lopatek turba.

Ventilový rozvod pohání bezúdržbový řetěz s hydraulickým napínákem, vahadla ventilů byla navržena s ohledem na co nejnižší třecí ztráty. Litinový blok motoru zvládne tlak až 130 barů, kvůli snížení hmotnosti ho doplňuje hliníková kliková skříň. Vibrace klikového hřídele, vykovaného z ocele, snižuje dvojice protisměrně se otáčejících vyvažovacích hřídelů a přispívá tak k jízdnímu komfortu.

Motory 1.6 SIDI Ecotec Turbo se budou vyrábět v motorárně v maďarském Szentgotthardu.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: