Nový Ford Mondeo si vystačí s litrovým motorem
News
12.09.2012
Světová premiéra v Amsterodamu potvrdila vzhled totožný s americkým dvojčetem Fusion i informace o pohonu všech kol a hybridní verzi.
Automobilka Ford se snaží dobýt Evropu modelovou ofenzivou. SUV Kuga se dočkalo nové generace, malá Fiesta omládla.
Časem dorazí modely EcoSport a Edge, kompletně se obmění nabídka užitkových modelů. Fanoušci muscle cars si konečně budou moci u oficiálních dealerů koupit Mustang. A samozřejmě nebude chybět nové
Mondeo.
To se odělo do globálního hávu automobilky. Velká šestihranná maska chladiče spolu s přimhouřenými světlomety a svalnatými prolisy působí chlapácky. Tedy alespoň v rámci kategorie manažerských
vozů.
V interiéru slibuje automobilka měkčené materiály, prémiové úpravy povrchu a bohatou výbavu. Přístrojová deska vypadá oproti menším novinkám Fordu konzervativněji a uhlazeněji. A to je jedině dobře. Navíc boduje přehledností.
Telefonické funkce, přehrávání hudby či nastavení klimatizace může řidič ovládat hlasem. Zvyšuje se tím nejen jeho pohodlí, ale i bezpečnost. Ta je posláním i u nafukovacích bezpečnostních pásů na zadních sedadlech.
Co se palety motorů týče, nic moc konkrétního toho automobilka zatím nesdělila. Pod kapotou mondea se každopádně poprvé objeví tříválec. Jde o motor 1.0 EcoBoost. Sice se pyšní necelými sto kilowatty a titulem „Motor roku 2012“, jeho spojení s vozem střední třídy však nutně vyvolává pochybnosti. Až jízdní test ukáže, zda downsizing opravdu pokročil tak daleko, nebo zda Ford v honbě za minimální spotřebou a emisemi přestřelil.
Rozhodně však nepřestřelil se zavedením verze s pohonem všech kol, kterou zákazníci žádají čím dál častěji. Moderní zelené myšlení si zase vyžádalo vývoj hybridní verze. Mondeo HEV kombinuje zážehový dvoulitr s 35 kW li-ion akumulátorem.