Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

ADAC GT Masters: Závody GT na německý způsob

Sport

02.09.2012

Šampionát, jehož pořadatelem je německý autoklub ADAC, se v Německu těší velké popularitě. Souboje sportovních vozů s hvězdnými jmény za volantem, to je to, po čem divák touží a co GT Masters nabízí.

Autor:David SkalošFoto:

Závody ADAC GT Masters 2012

Historie šampionátu se začala psát už v roce 1993, kdy vznikl ADAC GT Cup. Kromě „GTček“ se jej účastnily i vozy kupé, jejichž základem byly cestovní automobily. Po pěti sezónách přišel konec, a zbylí účastníci se přesunuli do série VLN soupeřící na slavném okruhu Nordschleife.

Závody ADAC GT Masters 2012

Formát víkendu je velmi podobný tomu, jaký se používá v Mistrovství Evropy GT3. V pátek mají jezdci k dispozici dva hodinové tréninky a kvalifikaci. V sobotu a v neděli následují dva hodinové závody s povinnou výměnou jezdců. V každé dvoučlenné posádce přitom může být pouze jeden profesionální pilot (druhý musí mít status amatéra).

Startovní pole, které běžně čítá přes třicet vozů, je přitom nabité známými jmény. V šampionátu závodí například Christian Abt, Nicolas Armindo, Nick Tandy, Karl Wendlinger, Jan Seyffarth či bývalý pilot Formule 1 Heinz-Harald Frentzen. Zastoupení má také Česká republika, když v týmu Heico Gravity-Charouz Racing letos například jezdí s Mercedesem-Benz SLS AMG GT3 Jan Šťovíček a Erik Janiš. Kromě nich se v šampionátu letos již objevil také například Martin Matzke.

Závody ADAC GT Masters 2012

ADAC GT Masters v dnešní podobě existuje od roku 2007, kdy s jejím „znovunastartováním“ pomáhala SRO (Stephane Ratel Organization – dnes pořadatel MS FIA GT1) Postupem času ovšem v celém projektu ustupovala do pozadí a nyní je šampionát pod taktovkou ADAC. Modely vozů jsou postaveny na regulích pro třídu GT3 a startovní pole je složeno pouze ze soukromých týmů. Organizátor se snaží startovní pole co nejvíce vyrovnat. A nutno uznat, že se mu to daří. Jednotný dodavatel pneumatik (Yokohama) a paliva (Total) přitom zaručují udržení provozních nákladů na přijatelné hranici. Vyrovnanosti dopomáhá tomu také systém váhových handicapů.

Závody ADAC GT Masters 2012

Letošní sezóna se skládá z osmi podniků na převážně německých okruzích. Za hranice jezdci a týmy vyjedou pouze dvakrát – do Nizozemska na okruh Zandvoort a na rakouský Red Bull Ring.

Také budoucnost GT Masters se zdá být růžová. Už tak bohaté startovní pole by se mělo i nadále v dalších sezónách rozrůstat a o dobré závody sportovních vozů tak, doufejme, nebude nouze.

Závody ADAC GT Masters 2012

foto: autor

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: