Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Toyota GT86 je zaměřená na zážitky

Český trh

01.06.2012

Karoserie kupé, pohon zadních kol, motor bez přeplňování a omezené množství elektroniky...

Autor:Jan GaislerFoto:

Automobily Toyota GT86 2012

Kompaktní kupé GT 86 je prvním plodem spolupráce mezi automobilkami Toyota a Subaru, uzavřené v roce 2005. Aby se GT86 a její dvojče BRZ nelišily pouze drobnými korekcemi vzhledu, bylo u obou variant zvoleno i rozdílné finální nastavení.

Vše podstatné však mají společné, například dvoulitrový zážehový motor. Protiběžné písty jasně ukazují, že blok dodalo Subaru, přímé vstřikování D-4S zase pochází od Toyoty. Atmosférické plnění se sice protiví současným trendům, turbodmychadlo však konstruktéři kvůli plynulejší charakteristice a jízdní radosti zavrhli.

Automobily Toyota GT86 2012

Číslo 86 odkazuje na model Corolla Levin AE86.


Parametry motoru vylepšili jinak - odlehčením dílů, optimalizováním tvaru ojnice a koruny pístu nebo zvýšením kompresního poměru na hodnotu 12,5:1. Sportovní charakter dokazuje červené pole otáčkoměru začínající na hodnotě 7 400/min. Výfuková soustava i konstrukce olejové vany se pro změnu museli přizpůsobit nízkému uložení v rámu.

Výsledných 147 kW se nemusí zdát jako příliš oslnivá hodnota, vůz však váží jen 1 239 kg. Co se týče přenosu výkonu, jasnou volbu představuje šestistupňová manuální převodovka. Toyota nabízí i automat, ale ten v takovém voze nemá co dělat. Akcelerace z nuly na 100 km/h trvá GT86 7,6 s, dech dvoulitru dojde při 226 km/h (u automatu 8,2 s a 210 km/h).

Automobily Toyota GT86 2012

Toyota počítá s tím, že si mnozí zákazníci budou své GT86 různě upravovat.


Jízdní vlastnosti vylepšuje nejen nízká hmotnost, ale i její rozložení (53:47) spolu s nízkým těžištěm (460 mm). Kvůli poslání vozu dostaly vzpěry McPherson vpředu a dvojité lichoběžníky vzadu řadu specifických doplňků. Naladění pružin záměrně povoluje mírné náklony karoserie při vjezdu do zatáčky.

Vzhled je přesně takový, jaký byste od sportovní Toyoty čekali – jednoduchý, uhlazený a zároveň dynamický. Je to taková malá výzva pro tunery všeho druhu. Interiér se tváří jako příjemné místo pro trávení volného času se značnou dávkou osobitosti.

Cena za přestěhování Toyoty GT86 z showroomu do garáže činí 799 900 Kč. A teď by ještě mohlo dojít na dlouho slibovaného nástupce Supry.


Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: