BMW 1 odložilo zadní dveře
News
23.05.2012
Příchod třídveřové verze doprovází rozšířená nabídka motorů, pohon všech kol a hlavně pozdrav od divize M Performance v podobě BMW M135i.
Je tomu již rok, co se světu představila druhá generace nejmenšího mnichovského modelu. Dosud byla k mání jen v
pětidvéřovém vydání, novinka tak tento stereotyp ukončí.
Co se vzhledu týče, změnily se pouze boky vozu. Přední bezrámové dveře se kvůli dozadu nastupujícím cestujícím o něco protáhly, dále se liší zvýrazněné zadní blatníky a prohnuté boční prahy. Komu to
nestačí, může si objednat BMW Sport Line nebo BMW Urban Line. Tedy speciální edice, obsahující designová vylepšení exteriéru i interiéru vozu.
Třídveřová „jednička“ přebírá od pětidvéřového bráchy kompletní paletu motorů, navíc ji obohatí o základní motorizaci v BMW 114i. Jedná se o zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l, výkonem 75 kW a točivým momentem 180 Nm. Standardní šestistupňový manuál lze u řady 1 vyměnit za osmistupňovou samočinnou převodovku.
Od listopadu nebudou vozy řady 1 výhradně zadokolky, vybrané verze totiž dostanou možnost pohonu všech kol (konkrétně se jedná o BMW 120d xDrive a BMW M135i xDrive). Po vzoru větších modelů si zákazníci budou moci svou jedničku vylepšit řízením Servotronic s proměnným účinkem posilovače, adaptivním řízením, adaptivním M podvozkem s aktivně řízenými tlumiči nebo podvozkem M Sport.
![]() |
Zepředu se od sebe tří a pětidvéřové varianta neliší. |
Na závěr se pro vás mámě pár informací o bonbónku jménem BMW M135i. Pohání ho přeplňovaný třílitrový šestiválec (samozřejmě zážehový) o objemu rovné tři litry. Automobilka mu dopřála své nejlepší technologie, jako je TwinPower Turbo, přímé vstřikování High Precision Injection s vícebodovými vstřikovači, systém proměnného zdvihu sacích ventilů Valevetronic a dvojité proměnné časování Double Vanos.
Tento technický popis může být pro laika jen shluk cizích slov, hodnotám 235 kW a 450 Nm však rozumí všichni. Zrychlení z nuly na 100 km/h si BMW M135i odbude během 5,1 s (automat za 4,9 s), maximální rychlost je dle zvyku omezena na 250 km/h. Vysoký výkon si vyžádal úpravy podvozku, samozřejmostí je i ostřejší vzhled.