Kia Optima konečně dorazila i do Česka
News
20.03.2012
Nejde o žádnou novinku, vyrábí se již dva roky, nicméně v tuzemských showroomech doteď chyběla. Vyplatilo se zákazníkům počkat?
Sedanu střední třídy se na korejském a americkém trhu nadmíru daří. Aby tomu tak bylo i v Evropě, snažila se Kia upravit optimu podle místního vkusu a pod kapotu umístila vznětový agregát 1.7 CRDi
(100 kW, 325 Nm). Ten se evropskému vkusu samozřejmě zamlouvá, jen je škoda, že jiný diesel k mání nebude. Výkon „jednasedmičky“ prostě nemusí všem zákazníkům stačit.
V červnu dorazí i zážehový čtyřválec 2.0 CVVL (125 kW, 165 Nm). Využívá ho i hybridní verze, která rozšíří nabídku na podzim. Pro motory jsou připraveny jak manuální tak automatické převodovky
disponující shodně šesti rychlostními stupni.
Podvozek tvoří vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu. Aby bylo učiněno zadost bezpečnosti, zahrnuje základní výbava nejen ABS, ale figuruje v ní i stabilizační systém ESC a systém řízení stability vozidla VSM.
Na nouzové sešlápnutí prostředního pedálu reagují kromě kotoučových brzd také brzdová světla, která se rozblikají a upozorní vzadu jedoucí motoristy na nebezpečí. Vedle aktivní bezpečnosti zapracovala Kia i na té pasivní, výsledkem je osm airbagů a aktivní opěrky hlavy ve standardu.
Optima vyznává poměrně jednoduchý design. Povedené je spojení masky chladiče s předními světlomety do jednoho celku, boční profil připomíná spíše čtyřdveřové kupé než sedan. Interiér je pro Kiu typický – trochu nevýrazný, ale zato pěkně přehledný.
Pro zákazníky jsou připraveny tři úrovně výbavy – Active, Comfort a Exclusive. Za pátými dveřmi se skrývá zavazadlový prostor o solidním objemu 505 l. Je škoda, že kromě sedanu nejsou k dispozici i další karosářské verze, evropský zákazník by kombi určitě ocenil.
Benzínová Kia optima může být vaše za 559 980 Kč, diesel je o 10 000 Kč dražší. Kompletní ceník najdete zde, počítat můžete se sedmiletou zárukou s omezením na 150 000 km (první tři roky bez omezení).