Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Ford ladil podvozek Fiesty ST na Nürburgringu

News

11.03.2012

Vývoj malého hot hatche dospěl do verze připravené pro sériovou výrobu. Spolu s ní automobilka v Ženevě zveřejnila také technické parametry.

Autor:Jan GaislerFoto:

Automobily Ford Fiesta ST 2012

Splašenou Fiestu pohání motor 1.6 EcoBoost vyladěný na 132 kW a 240 Nm. Pro tak malé auto jsou to zajímavé parametry, které dávají řidiči možnost zrychlit z nuly na 100 km/h pod sedm sekund a uhánět rychlostí 220 km/h. I tak ekologicky nevděčný vůz se však může pochlubit výrazným snížením emisí CO2 v porovnání se svým předchůdcem.

Jízdní vlastnosti byly svěřeny Fordovu oddělení Team RS. Při ladění podvozku se fiesta snížila o 15 mm, přibyl systém stranového přesměrovávání točivého momentu (eTVC) a elektronický stabilizační systém byl vybaven třemi přepínatelnými režimy. Během hledání dokonalého nastavení urazila Fiesta ST na Severní smyčce přes pět tisíc kilometrů.

Automobily Ford Fiesta ST 2012

Fiesta ST má od dvacet procent více výkonu než její přechůdkyně.

Designové změny nejsou nijak divoké, sportovní prvky jsou navíc se zbytkem vozu velmi pěkně skloubeny. Interiér potemněl, dostal několik nepostradatelných doplňků a vůbec poprvé se ve fiestě ST objevila anatomická sedadla Recaro.

Příznivci rychlých Fordů se fiesty ST dočkají v roce 2013. Na souboj jí pak bude moci vyzvat Opel Astra OPC, Volkswagen Polo GTI nebo plánovaný Peugeot 208 GTi. Automobilka koketuje s myšlenkou, že kromě Starého kontinentu nabídne svou novinku i v Severní Americe.

Automobily Ford Fiesta ST 2012

Zmeny v interiéru byly spíše decentní.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: